خدمت‌رسانی مترو در مراسم تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران پیش از دستور یکصد و هشتاد و هشتمین جلسه علنی این شورا که امروز سه شنبه ۱۷ دی ماه برگزار شد، با اشاره به خدمت‌رسانی مترو در مراسم تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: من در زمان استفاده از مترو از میدان آزادی به سمت استاد معین آمدم و در آن ایستگاه سوار مترو شدم.

اخبار اجتماعیرئیس شورای شهر تهران افزود: در ایستگاه استاد معین به دلیل ازدحام جمعیت با نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تماس گرفتم و نسبت به دستورالعمل مترو تذکری دادم.

هاشمی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل برای هر واگن مترو باید یک نفرمأمور حضور داشته باشد تا شیوه ورود و خروج مسافران را هماهنگ کند و من در تماس خودم به آقای نوبخت گفتم که باید ۷ نفر نیرو (برای هر در واگن یک نفر) نیرو بر روی سکو حضور داشته باشد.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا در مترو خروجی اضطراری وجود دارد، گفت: ما در مترو خروجی اضطراری نداریم و اتفاقی که در ایستگاه تئاتر شهر رخ داد باز شدن درب زیرگذر تئاتر شهر بود.

هاشمی با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی شهروندان برای استفاده از مترو گفت: من بار‌ها به این موضوع تأکید کردم که شکل سوار شدن شهروندان به قطار به گونه‌ای باید باشد که روبروی یکدیگر نایستند تا شکل سوار شدن شهروندان بر اساس اصول رقم بخورد.

او ادامه داد: در هر ایستگاه مترو  ۱۵ نفر مأمور حضور دارد که باید برای خدمت‌دهی بهتر از دیگر نیرو‌های حاضر در مترو نیز استفاده شود.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: با توجه به حضور گسترده مردم در مراسم تشییع سردار شهید سلیمانی و همرزمانش، خدمات‌دهی مترو بسیار خوب و ارزنده بود.