نمکی: ۵۹ نفر در حادثه تشییع پیکر شهید سلیمانی جان باختند

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت ضمن تسلیت شهادت سپهبد سلیمانی گفت: انتقام سپاه پاسداران از عاملان این جنایت، خبر خوشی بود.

اخبار اجتماعیوی افزود: عزیزان ما در سپاه پاسداران، پاسخ کوبنده‌ای به آمریکایی‌ها دادند و امیدوارم آمریکایی‌ها عاقلانه رفتار کرده و از این به بعد تجاوزی را طراحی نکنند که پاسخ کوبنده‌تر را دریافت خواهند کرد.

وزیر بهداشت درباره آخرین وضعیت مصدومان مراسم تشییع پیکر سپهبد شهید سلیمانی، اظهار داشت: بنده دیروز از نزدیک در خدمت عزیزان در کرمان بودم که متأسفانه به دلیل ازدحام جمعیت، تعدادی از هموطنان‌مان دچار حادثه شدند که ما از مسئولان استانی خواستیم که شیوه تشییع پیکر را تغییر دهند و در غیر این صورت ممکن بود اتفاقات سخت‌تری پیش بیاید.

نمکی درباره آمار مصدومان گفت: 213 نفر دچار سانحه شدند که بیشتر افراد با حال بسیار بدی به بیمارستان‌ها آمدند. متأسفانه تا این لحظه آخرین آمار کشته‌شدگان 59 نفر گزارش شده است، 2-3 نفر در بخش آی‌سی‌یو هستند که حال خوبی ندارند. ضمنا 67 نفر بستری بودند که نیمی از آنان امروز مرخص شدند و بقیه هم در حال مراقبت هستند.