به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، اسکندر مؤمنی پیش از ظهر امروز در حاشیه سفری که به اصفهان داشت، در بازدید از ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی اصفهان با بیان اینکه رعایت قوانین و مقررات جدید تجلی و نمادی از کار جمعی است و سیب همافزایی میشود به بیان رضایتمندی اعمال قانون جدید در سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: عوامل مختلفی در کاهش مرگ و میر ناشی از تصادف دخیل است که مهمترین آن عامل انسانی و مردم هستند.

وی با بیان اینکه مردم نقش مهمی در ایفای نقش و در رأس آن هستند، افزود: درصد زیادی از کاهش ۲۰ هزار نفری اعم از کشته‌ها و مجروحان در سال ۹۰، به دلیل اعمال قانون جدید و رعایت قوانین توسط مردم است که اگر این همکاری مردمی محقق نمی‌شد، جمعیتی به اندازه یک شهر کوچک کشته داشتیم.

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی تصریح کرد: قانون قبلی راهنمایی و رانندگی مربوط به ۴۰ سال گذشته و دارای نواقصی بود که با تصویب قانون جدید راهبردهای جدیدتر وارد شده است که رعایت آن به میزان کاهش مرگ و میر کمک می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه بقیه ظرفیت‌های موجود دخیل در کاهش مرگ و میر در اعمال قانون جدید باید در سال جدید لحاظ شود تصریح کرد: اولویت کاری پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در سال ۹۱، جدیت و احیای تمام ظرفیت قانون جدید و رعایت حق و تکلیف در کنار هم است.

مؤمنی سرعت در امداد و نجات، ایمنی خودرو و افزایش ایمنی شبکه معابر حمل و نقل عمومی را از دیگر مؤلفه‌های کاهش مرگ و میر دانست که در سال جدید اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: قانون بستری را فراهم می‌کند، اما نقش نخست در رعایت این قانون را مردم بر عهده دارند.

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی حقوق مردم را داشتن خودروی با کیفیت دانست و بیان داشت: گسترش شبکه راه‌های امداد و نجات از دیگر اولویت‌های پلیس راهنمایی و رانندگی در سال جدید است.

وی با اشاره به دور دوم سفرهای نوروزی و نزدیک شدن به روزهای پایانی تعطیلات در مورد وضعیت جاده‌های کشور و تمهیدات پلیس در این زمینه اضافه کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی کشور طی دو روز آینده خود را برای اعمال قانون و کنترل جاده‌های پرتردد کشور و برای بازگشت مسافران نوروزی به شهر خود آماده می‌کند.

مؤمنی همچنین نقش همیاران پلیس و پلیس‌یاران را در کاهش حوادثو نیز رعایت قانون موثر دانست و افزود: هر چند نقش تأثیرگذاری اصلی را زمانی که کودکان بزرگ شدند به خود می‌گیرند، اما همین نقش در کودکی منجر به رعایت دو عامل بالفعل حضور یک پلیس در خودرو در کنار خانواده و تذکر را دارد و دیگری عادت به قانون‌گرایی از کودکی نهادینه می‌شود که دو کارکرد اصلی در کوتاه‌مدت و بلندمدت است.

وی در ارزیابی وضعیت جاده‌های اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان از پرترددترین و بهترین جاده‌های کشور است، اظهار داشت: استان اصفهان نسبت به سال گذشته ارتقا پیدا کرده و سطح امکانات رفاهی و خدماتی و نیز اسکان مسافران نوروزی نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی همگرایی پلیس شهر و جاده را در استان اصفهان نقطه قوت دانست و ادامه داد: اگر بخواهیم اصفهان را ارزیابی کنیم نمره آن عالی و نزدیک به ۲۰ است.