هشدار جدی هواشناسی/بارندگی‌ها با شدت هر چه بیشتر در جنوب کشور

محمد اصغری، اظهار کرد: بارندگی‌ها با شدت هر چه بیشتر در بخش‌های جنوبی آغاز شده است و ادامه دارد که این بارندگی‌ها در استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان و هرمزگان برقرار است و با تأخیر، اما با شدت بیشتر در کرمان و بخش‌هایی از استان سیستان و بلوچستان بارندگی خواهیم داشت.

اخبار اجتماعی - وی با اشاره به احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی درباره اطراق اطراف رودخانه‌ها هشدار داد.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه آب‌های جنوبی کشور از جمله خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز مواج است و ارتفاع موج تا سه متر هم می‌رسد گفت: قایق‌ها و شناورهای کوچک و تفریحی از رفتن به آب‌ها چشم پوشی کنند.

اصغری با اشاره به اینکه در ارتفاعات استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان، خوزستان و همدان بارش برف گزارش شده است پیش بینی کرد این اوضاع با شدت و ضعف ادامه پیدا کند و استان‌های سمنان، خراسان رضوی و جنوبی منتظر بارش برف و باران باشند.

وی گفت: بارندگی‌ها در نیمه جنوبی کشور تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی افزود: کاهش دما در شمال شرق کشور بسیار قابل توجه است و ما در روزهای آینده شاهد دمای ۱۰ درجه زیر صفر در برخی شهرهای استان خراسان رضوی خواهیم بود.

اصغری گفت: به جز تهران و شمال غرب و غرب کشور در همه مناطق کشور بارندگی خواهیم داشت و از یکشنبه هفته آینده هوا پایدار می‌شود و افزایش غلظت آلاینده‌ها و تداوم آن بسیار محتمل است.