شهردار تهران: باید از حوادث رخ داده درس گرفت

پیروز حناچی شهردار تهران در آیین بهره برداری از طرح مشارکت شهرداری تهران و سازمان اورژانس کل‌کشور در ساماندهی خدمات فوریت‌های پزشکی در شهر تهران صبح امروز با حضور پیرحسین کولیوند رئیس سازمان اورژانس کشور و جمعی از مدیران شهری برگزار شد گفت: ابتدای سخنانم شهادت حضرت زهرا و شهادت قاسم سلیمانی و شهادت هموطنانا در سانحه هوایی را تسلیت می گویم.

وی ادامه داد: به واسطه اتفاقاتی که در هفته گذشته افتاد یاد می کنم از زلزله بم وقتی این حادثه رخ داد در ساعت حوالی پنج صبح سفیروت نقل می کرد که چهار صبح در منزل من را در پاریس زدند و گفتند آمادگی کمک به ایران داریم.

حناچی افزود: آنهایی که باید همان زمان به موضوع ورود می کردند از شدت و تأثیر زلزله با خبر نبودند در حالی که باید تمام نیروهای امدادی ما به لحظه آمادگی مواجه با حوادث را داشته باشند.

شهردار تهران گفت: خاطرم هست سردار کاظمی که فرمانده نیروی هوایی سپاه بود می گفت پروتکل های پروازی را به حداقل رساندیم زیرا یک پرواز اول باند بود یکی میانه باند و یکی هم در حال پرواز در انتهای پرواز.

وی تصریح کرد: در آن روزها هشت هزار مجروح بد حال در طول بیست و چهار ساعت جا به جا شدند که در نوع خودش رکوردی برای سرداران شهید احمد کاظمی و سردار قاسم سلیمانی به جای گذاشت.

حناچی ادامه داد: باید با رعایت پروتکل های موجود در حوزه امداد و نجات باید از حوادث رخ داده درس گرفت و یادمان باشد که هر کدام از پروتکل ها و بندهای آن ناشی از تجربه یک حادثه به بوده است.

شهردار تهران افزود: باید از وقایع درس بگیریم و اگر نیاز است دستورالعملهای مان را تغییر بدهیم تا هر لحظه برای وقوع یک بحران آماده باشیم.

وی ادامه داد: گفته می شود هر یک دلاری که برای پیشگیری از بحران هزینه می شود معادل چهل دلاری است که باید پس از بحران در آن محل هزینه شود.
 
حناچی افزود: ما باید یاد بگیریم که از زلزله درس بگیریم و باید بلد باشیم با زلزله زندگی کنیم و خودمان را پیش از وقوع آن برای رویارویی با آن آماده کنیم.

شهردار تهران گفت: تجربه نشان داده است که هر چه از امکانات سازمان ها استفاده کنیم و هر چقدر هم افزایی کنیم هزینه ها کمتر شده و از سوی دیگر قدرت عملکرد ما افزایش پیدا میکند.

وی تصریح کرد: ما می دانیم که اورژانس در حال کمک‌رسانی به مردم است و آتش نشانی هم همینطور پس چه بهتر که با سهیم کردن امکانات میان این دو سازمان خدمات بهتری به مردم ارایه کنیم.

حناچی ادامه داد: آلودگی و ترافیک از عارضه های کلان شهرها است و طبیعی است که در این شرایط زمان های طلایی ما برای کمک به بیمار قلبی و سایر مصدومان حوادث اگر از دست برود دیگر پشیمانی فایده ندارد.

شهردار تهران افزود: خوشحالیم که موتورلانس های اورژانس امروز در تهران بیش از پیش فعال شده اند که این یکی از عوامل رسیدن زودتر امدادگران به سر صحنه حوادث خواهد بود.

وی گفت: همه این تلاش ها برای آن است که خدمات ارایه شد کمی زودتر به دست مردم برسد تا خدای نکرده اتفاق بدی رقم نخورد.