به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، محمدمهدی ناصحی در حاشیه نشست ستاد تسهیلات استان مازندران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مسئول کمیته بهداشت و درمان ستاد تسهیلات سفر در مازندران است، گفت: کمیته بهداشت و درمان از شروع فعالیت ستاد تسهیلات خدماترسانی خوبی به مسافران نوروزی و هم استانیها ارائه کرد.

وی یادآور شد: مرکز فوریت‌های ۱۱۵، هلال احمر، نیروهای امدادی، انتقال خون و پزشکی قانونی وظیفه خود را در خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی خوب انجام دادند.

ناصحی با اشاره به اینکه تاکنون فوتی ناشی از تصادفات در مازندران ۲۳ مورد بوده است، تصریح کرد: از ۲۷ اسفند ۹۰ تا هفت فروردین سال جاری ۱۶۹ فوتی ناشی از سایر موارد داشتیم که در مجموع ۱۹۲ مورد فوتی در استان گزارش شده است.

وی ادامه داد: در روز نخست فروردین ۹۱،۱۴۱ نوزاد در استان مازندران متولد شدند.

این مسئول تعداد بیماران ویزیت شده در اورژانس را ۱۳۰ هزار مورد دانست و گفت: از شروع فعالیت ستاد تسهیلات سفر تا هفتم فروردین یک هزار و ۷۵۵ مورد مراجعه سرپایی به هلال احمر و یک هزار و ۵۵۵ مورد معاینه در پزشکی قانونی انجام شد.

وی ادامه داد: کمیته بهداشت و درمان ستاد تسهیلات سفر در مازندران تاکنون ۳ هزار و ۳۷۱ مورد نظارت بر واحدهای توزیع مواد غذایی داشته است که در این بازرسی‌ها ۳ هزار و ۶۸۷ کیلوگرم مواد غذایی فاسد شده معدوم شد.

ناصحی با بیان اینکه در بحثآب آشامیدنی سالم اکیپ‌های بازرسی به طور مستمر فعال است، خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۶۷۲ مورد سنجش کلر باقیمانده در آب آشامیدنی داشتیم.

وی از حضور ۳۹ بازرس به صورت اکیپی ثابت و سیار در سطح استان خبر داد و گفت: اورژانس ۱۱۵،۳ هزار و ۱۶۵ مورد ماموریت را در سطح استان داشته است.

ناصحی یادآور شد: کمیته ستاد تسهیلات استان مازندران تاکنون دو مکان توزیع مواد غذایی که به طور غیر بهداشتی اقدام به پخش غذا می‌کرد را پلمپ کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: تاکنون نیازی به امداد هوایی اورژانس ۱۱۵ نبود.

این مسئول به تعداد مسمومیت مراجعه شده به بیمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: ۸۰ مورد مسمومیت به بیمارستان‌های مازندران مراجعه شد که ۵۰ نفر از طریق منواکسید کربن و ۳۰ مورد از سایر موارد بوده است.

وی اضافه کرد: بیشتر مسمومیت‌هایی که منجر به مراجعه به بیمارستان می‌شود از طریق کاهو بوده و ضرورت دارد هم‌استانی‌های ما که بر اساس عادت و سنت در روز ۱۳ فروردین از کاهو استفاده بیشتری دارند به بهداشت این مواد غذایی توجه کنند.

ناصحی خاطر نشان کرد: بیشترین آمار بستری در بیمارستانهای مازندران به دلیل شیوع اسهال و استفراغ است که با مصرف کاهو شیوع بیشتری پیدا کرد.