۳۴ پاتوق‌دار در دره فرحزاد به دام افتادند

سرهنگ محمد بخشنده در مراسم تکریم خود و معارفه رئیس جدید پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت که ظهر امروز در محل پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ برگزار شد، گفت: شش سال توفیق خدمت در ریاست پلیس مبارزه با مواد مخدر را داشتم و در این مدت بالغ بر ۶۰۰ باند تهیه و توزیع قاچاق مواد مخدر در تهران و مسیرها و معابر منتهی به تهران منهدم شده است. همچنین بالغ بر ۱۰۰ تن مواد مخدر نیز کشف و ضبط شده است که بیش از ۲۰ تن آن مربوط به ۱۰ ماه سال ۹۸ است که این یک رکورد محسوب می‌شود.

اخبار اجتماعی - وی ادامه داد: همین دیشب نیز همکاران من ۷۵۰ کیلوگرم مواد مخدر را در جنوب تهران کشف و ضبط کردند.

بخشنده با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در شش سال گذشته گفت: در این مدت ۳۷۴ هزار نفر در حوزه جرایم مختلف مرتبط با مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند. ۶۹ هزار نفر نیز طی ۱۰ ماه اخیر در تهران دستگیر شده‌اند.

رئیس پیشین پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ افزود: ۴۵ هزار معتاد متجاهر نیز از ابتدای امسال تاکنون جمع‌آوری شده‌اند که هم اکنون ۱۲ هزار نفر آن‌ها در مراکز نگهداری از معتادان متجاهر از جمله مرکز مهر سروش نگهداری می‌شوند.

وی راه‌اندازی بهداری در پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ را نیز از دیگر اقدامات خود برشمرد و گفت: همچنین ما گشت ضربتی پلیس مواد مخدر را نیز ایجاد کردیم که این گشت با حضور در بزرگراه‌ها و پارک‌ها اقدام به جمع‌آوری معتادانی که در میانه بزرگراه‌ها و بلوارها حضور داشته‌اند کرده‌اند.

به گفته بخشنده، طی این مدت پایگاه‌های پلیس مبارزه با مواد مخدر نیز تجهیز شده به طوری که در حال حاضر هر پایگاه بین ۳ تا ۴ خودرو در اختیار دارد.

رئیس پیشین پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با اشاره به پاکسازی دره فرحزاد نیز گفت: اقدامات خوبی در دره فرحزاد انجام شد و کاری که مدت‌ها انجام نشده بود را ما با حمایت رئیس پلیس پایتخت انجام دادیم. در فاز اول اجرای این طرح ۳۴ پاتوق‌دار در دره فرحزاد دستگیر شدند و فاز دوم طرح نیز به زودی انجام شده و این دره به طور کامل پاکسازی خواهد شد.