سرمایه گذاری کشور‌های پیشرفته در مدارس برای آموزش مدیریت بحران

غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در همایش گام دوم طرح مدارس آماده ضمن گرامیداشت یاد جان باختگان حوادث اخیر گفت: موضوع آمادگی در شرایط تهدید و غیر تهدید مهم است و زمانی اهمیت پیدا می‌کند که تهدیدی شکل گیرد و عدم آمادگی ما موجب خسارت شود.

اخبار اجتماعی -رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور افزود: اگر لحظه‌ای غفلت شود، آمادگی از بین می‌رود و همین امر موجب خسارت می‌شود.

سردار جلالی بیان کرد: آمادگی را می‌توان تولید کرد، اما حفظ و ارتقاء آن اهمیت بیشتر دارد و تمرین و تکرار و رزمایش و بازخورد چرخه‌ای است که باید دنبال شود.

او ادامه داد: آمادگی ارتباط به کم و زیاد شدن تهدیدات ندارد و زمانی که ما صحبت از آن می‌کنیم بدین معنا نیست که تهدیدات بیشتر شده است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه آمادگی به دو نوع است، افزود: آمادگی روحی را می‌توان در محیطی مثل مدرسه که جای تربیت است، دنبال کرد و آمادگی ذهنی که باید مورد توجه قرار گیرد.

او ادامه داد: بعد دیگر آمادگی، داشتن برنامه است که بکارگیری تمام موارد در حوزه مدیریت را در کنار یکدیگر مورد توجه قرار می‌دهد و می‌توان در دستگاه‌های ذی مدخل آن را دنبال کرد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور افزود: در سطح مدارس موضوع آمادگی مهم است و باید به آن پرداخته شود.

سردار جلالی بیان کرد: در مدارس آماده نگه داشتن جسم فرزندان بسیار مهم است که در کنار آموزش باید به آن نیز بپردازیم.

او ادامه داد:احداث، تکمیل و آمادگی زیر ساخت‌ها در حوزه مدیریت بحران بسیار مهم است که به مکان و تجهیزات تقسیم بندی می‌شود.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور افزود: مفهوم آموزش به معنی نزدیک و دور شدن از حادثه نیست، زیرا بسیاری تصور می‌کنند تا ما نام مامور را می‌آوریم، تهدیدی وجود دارد.

سردار جلالی بیان کرد: بسیاری از کشور‌های پیشرفته برای آموزش مدیریت بحران در مدارس سرمایه‌گذاری می‌کنند.

او ادامه داد: ایجاد یک نسل آماده برای بحران در گرو آموزش و ارتقاء مهارت در مدارس است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور افزود: با همکاری آموزش و پرورش کتاب و جزوه‌ای تهیه شده است، ۲ جلد آن برای دختران در نظر گرفته شده تا آن‌ها بدانند در شرایط حادثه و تهدید با توجه به وضعیت جسمانی خود چگونه اقدام کنند.

جلالی بیان کرد: ۲ کتاب نیز برای معلمان و اولیا در حال تدوین است که به محض تکمیل در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.