تداوم امدادرسانی به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان در نهمین روز

 اخبار اجتماعی - همزمان با بارندگی‌های ۲۰ تا ۲۲ دی در سیستان و بلوچستان و جاری شدن سیلاب آسیب‌های جدی به بخش‌های مختلف استان وارد شده به طوری که بر اساس برآورد اولیه این سیل ۷۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بخش راه‌ها، ۲۳ میلیارد تومان به شبکه برق رسانی و ۴۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به شبکه آبرسانی استان خسارت وارد کرده است.

به گزارش افکارنیوز، سردار محمد شرفی که که از مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان بازدید کرده بود، اظهارکرد: آب در مناطق سیل زده فروکش کرده و اغلب روستاها از حالت بحرانی خارج شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان  (ایرانشهر) اظهار داشت: ۲۷ محور اصلی و فرعی و ۸۷۵ راه روستایی بر اثر سیل و طغیان رودخانه‌ها دچار انسداد شده بود که با تلاش شبانه‌روزی ۷۲۲ نفر نیروی راهداری و بکارگیری ۳۷۵ دستگاه ماشین‌آلات نیمه سنگین و سنگین فعال راهداری تاکنون ۲۷ محور اصلی و فرعی و ۸۰۵ راه روستایی بازگشایی شده است.

خسارت ۳۲ هزار هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان در سیلاب

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۵ هزار و ۶۴۵ هزار هکتار از مزارع و هفت هزار و دو هکتار از باغات این استان براثر سیلاب اخیر دچار خسارت شد.

مواد غذایی به مناطق جنوب سیستان و بلوچستان فرستاده شد

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان از ارسال مواد غذایی به مناطق سیل زده در جنوب سیستان و بلوچستان خبرداد.

ارسال رایگان کمک‌های مردمی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان

مدیر عامل پارسی پست یزد گفت: کمک‌های مردمی به صورت رایگان به سیل زدگان سیستان و بلوچستان ارسال می‌شود.

تقاضای سیل زدگان شرق هرمزگان از مسئولان

پس از وقوع سیل و حضور مسئولان و نیروهای امدادی ،استانداری، هلال احمر ، ارتش و سپاه در مناطق سیل زده شرق هرمزگان برخی از مردم این مناطق چشم انتظار مسئولان کشوری هستند.

اعزام اکیپ های کمک رسانی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دامپزشکی استان از اکیپ های کمک رسانی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

انجام ۱۱۸ سورتی پرواز در مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: نیرو‌های هلال احمر استان با ۲ فروند بالگرد همزمان با سیلاب برای امدادرسانی به مردم گرفتار در سیل تاکنون افزون‌بر ۱۱۸ سورتی پرواز انجام دادند.

هشدار جدی برای مناطق سیل زده

فرماندار دلگان گفت: آب پر حجم ذخیره شده در پشت سد‌ها و بند‌های خاکی و بندسار‌ها خطرساز و در وضعیت هشدار است.

ارسال اولین محموله دارویی نیروی زمینی ارتش به نوبندیان چابهار

براساس اعلام ستاد مدیریت بحران سیل در سیستان و بلوچستان خسارتی معادل هزار3 میلیارد تومان به روستائیان وارد کرده است که باتوجه به محروم بودن این مناطق جبران این هزینه ها برای ساکنان آن تقریبا غیرممکن است.