آغاز پویش سیل مهربانی در مدارس فارس

محسن کلاری گفت: پویش سیل مهربانی دانش‌آموزی علاوه بر یاری رساندن به سیل‌زدگان ، یک اقدام فرهنگی و اجتماعی است که برای تمام دانش‌آموزان کشور درس مهربانی، همدلی و همیاری و نوع‌دوستی را به همراه دارد.

اخبار اجتماعی -او ادامه داد: امروز همزمان با سراسر کشور راس ساعت ۱۰ صبح این پویش در مدارس آغاز شده و تا فردا ۲ بهمن‌ماه کمک‌های نقدی و غیر نقدی دانش‌آموزان و معلمان فارس در مدارس جمع‌آوری و در روزهای ۵و۶ مناطق و شهرستان‌های فارس، کمک‌های جمع‌آوری شده را به مرکز استان تحویل و بسته‌بندی می‌شوند و پس از آن در روز ۸ بهمن‌ماه کمک‌های جمع‌آوری شده برای هموطنان سیل زده در استان سیستان و بلوچستان ارسال می‌شود.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس گفت: مربیان و دانش‌آموزان پیشتاز سازمان دانش‌آموزی با حضور فعالانه خود در این پویش منش‌های تشکیلاتی را مرور و درس زندگی می‌آموزند.

به گفته‌ی کلاری، اقلام مورد نیاز سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان پس از جمع‌آوری، بسته‌بندی و از طریق اداره کل آموزش و پرورش استان در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

او این اقلام را شامل پوشاک، پتو، زیرانداز، مواد خوراکی و غذای بسته‌بندی شده با تاریخ مصرف مدت دار، انواع لوازم بهداشتی و نوشت افزار دانست.

بارش باران سیل ‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده، شرایط را در سیستان و بلوچستان وخیم‌ کرده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده است و سرریز شدن آب از پشت سدهای این استان را در پی داشته است.