خروج ایرباس ۳۱۹ از باند فرودگاه کرمانشاه+ علل سانحه

اخبار اجتماعی - هواپیمای تهران - کرمانشاه متعلق به ایران ایر، صبح امروز شنبه ۱۲ بهمن ماه در فرودگاه کرمانشاه دچار حادثه شد.

به گزارش افکارنیوز، یک فروند ایرباس ۳۱۹ شرکت هواپیمایی ایران ایر که تهران را به مقصد کرمانشاه ترک کرده بود حوالی ساعت ۶ صبح امروز به هنگام فرود در فرودگاه کرمانشاه بدلیل نقص چرخ جلو، از باند منحرف شد.

سرهنگ سیامک یدی اظهار داشت: ساعت 6 صبح امروز (شنبه) یکی از پروازهای شرکت ایران‌ایر که از تهران عازم کرمانشاه بود در فرودگاه شهید اشرفی به‌دلیل بارش سنگین برف و لغزندگی باند فرودگاه، یکی از چرخ‌هایش از باند خارج شد.

همه مسافران در سلامت کامل هستند

رضا جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: این هواپیما، ایرباس ۳۱۹ متعلق به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران است که پس از پرواز از فرودگاه مهرآباد تهران، حوالی ساعت ۶ صبح امروز به هنگام فرود در فرودگاه کرمانشاه بدلیل نقص چرخ جلو از باند منحرف شد.

علت حادثه از زبان مسئولان ذی ربط

مدیرکل فرودگاه شهید اشرافی اصفهانی کرمانشاه، علت این سانحه را به شرایط آب هوایی حال حاضر و بارش برف مربوط دانست و گفت: هواپیما هیچ‌گونه نقص فنی نداشته، فقط زمانی که خلبان قصد وارد شدن به تاکسی‌وی را داشته، به علت بارش برف و کاهش دید افقی، چند متر از باند خارج و وارد زمین گلی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه دلیل این سانحه را کولاک و نامناسب بودن هوا به دلیل بارش برف اعلام کرد.

جلیل بالایی افزود:  اکنون در سایر پرواز‌های فرودگاه هیچ مشکلی نداریم و تمامی پرواز‌های فرودگاه کرمانشاه برقرار است .

ورود چرخ جلوی ایرباس هما به چمن کنار تاکسی وی

مقام مسئول ایران ایر گفت: پرواز شماره 283 ایران ایر در مسیر تهران- کرمانشاه صبح امروز پس از نشستن در فرودگاه کرمانشاه به دلیل برف و بوران زیاد و نبود دید از محل چرخ جلو وارد چمن کنار تاکسی وی محل پیاده کردن مسافر شد.