افکارنیوز- محمد آروین لحظاتی قبل در گفتوگویی اظهار داشت: بارش بارانهای عصر روز جمعه در خراسان شمالی سبب جاری شدن سیل شد و خسارات جدی به اراضی کشاورزی جاده زد و سبب تخریب پل در مناطق روستایی استان شد.

وی گفت: به خاطر شدت بارندگی دست کم ارتباط سه روستای بجنورد و جاجرم قطع شد که با تلاش راهداران پس از تلاش چند ساعته این راه‌ها باز شدند.

سرپرست مدیریت بحران خراسان شمالی افزود: جاری شدن سیل علاوه بر تخریب دو پل روستایی سبب آب‌گرفتگی منازل در برخی روستاهای صندل آباد، ‌ بازخانه و‌ رشوانلو از توابع بجنورد و روستای قلی و حصار حسینی از توابع بخش شوقان جاجرم شد.

به گفته آروین بر اثر این سیل دست کم ۸۰ راس گوسفند در روستای حصار حسینی جاجرم تلف شدند.

وی ادامه داد: گزارش‌های مربوط به میزان خسارت ناشی از جاری شدن سیل در استان توسط روسای شورای بحران شهرستان‌ها در حال بررسی است.

بارش باران که عصر جمعه آغاز شده بود، حدود ۳ ساعت به طور متناوب ادامه داشت و سبب جاری شدن سیل در بیشتر رودخانه‌های حوالی بجنورد شد.

بر اساس مشاهدات خبرنگار فارس که در محل حضور داشت سیل در اکثر رودخانههای بجنورد جاری و بر اثر طغیان رودخانهها در برخی مسیرها از جمله محور بجنورد به بابا امان خسارات جدی به اراضی کشاورزی مسیر وارد شده است.