شهردار منطقه 9 برکنار شد

دو روز پیش زیرگذر استاد معین با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران و برخی از اعضای شورای شهر افتتاح شد.

اخبار اجتماعی - در حین افتتاح محلی‌ها معترض بوده و شعار سر دادند و به حناچی شهردار تهران گفتند که چرا این زیرگذر یکطرفه است و این افتتاحیه ناقص باعث بروز مشکلات برای محلی‌ها می‌شود.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران هم در روز افتتاحیه در مواجهه با اعتراض شهروندان گفت:‌در 30 سال گذشته یک چنین اعتراضی در افتتاحیه ندیده بودم اما می‌توانستیم مسالمت‌آمیز مشکل را حل کنیم.

وی معتقد بود که شاید با ساختن یک پروژه در منطقه عده‌ای مخالف باشند اما بالاخره شهر نیازمند توسعه است.

شهردار تهران در خصوص اعتراضات شهروندان به این افتتاحیه گفت: اگر این زیرگذر دو طرفه باشد به شریان اصلی تبدیل می‌شود و برای خود شما ساکنین مشکل‌آفرین می‌شود. البته شهردار در ساختمان مرکزی شهرداری منطقه 9 با معترضین صحبت کرد.

مطالعات اجرایی پروژه زیرگذر استاد معین در مرداد 93 آغاز و کلنگ آن توسط محمدباقر قالیباف شهردار وقت در سال 95 به زمین زده شد. این پروژه بعد از سال‌ها وقفه که دلیل آن به اذعان برخی از مسؤولین مشکلات مالی عنوان شده بود به صورت ناقص دو روز پیش افتتاح شد.

مدیریت جدید شهری قبلا اعلام کرد که اصلاحاتی در پروژه زیرگذر استاد معین انجام داده اما جزئیات آن را مطرح نکردند.

دقایقی پیش خبر رسید که مفاخریان شهردار منطقه 9 برکنار شده و قرار است ساعت 16 امروز مصطفی موسوی لاری مدیر کل امور مناطق جایگزین وی شود.

هنوز مسؤولین شهری به صورت رسمی این خبر را تأیید نکردند اما عده‌ای معتقدند علت این برکناری افتتاح ناقص زیرگذر استاد معین بوده است.