آغاز ثبت نام برای شرکت در پنجاهمین کنکور سراسری

حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور درباره زمان شروع ثبت نام کنکور سراسری (پنجاهمین کنکور سراسری) گفت: ثبت نام برای شرکت در پنجاهمین کنکور سراسری برای رشته‌های تحصیلی با آزمون سال ۱۳۹۹ برای ورود به دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزشی غیر انتفاعی و غیر دولتی، ظرفیت مازاد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و همچنین رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از ساعت ۱۴ امروز چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ منحصرا از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور آغاز و تا پنج شنبه هفته آینده ۲۴ بهمن ۹۸ ادامه دارد.

اخبار اجتماعی - توکلی در ادامه بیان کرد: کلیه داوطلبان برای ثبت نام و شرکت در آزمون رشته‌های تحصیلی با آزمون سال ۱۳۹۹ باید واجد کلیه شرایط عمومی و اختصاصی مطابق ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام باشند. برای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ داشتن یکی از مدارک دیپلم نظام آموزشی جدید یعنی نظام آموزشی ۶-۳-۳ در یکی از شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و یا کاردانش، دیپلم دوره چهارساله نظام قدیم آموزش متوسطه، گواهینامه دوره، پیش دانشگاهی، مدرک کاردانی یا فوق دیپلم را دارا باشند.

مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور در ادامه بیان کرد: کلیه داوطلبان علاقه‌مند به ثبت نام در رشته‌های تحصیلی با آزمون سال ۹۹ ضرورت دارد که از امروز چهارشنبه شانزدهم بهمن ماه ۹۸ با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور و مطالعه دقیق اطلاعیه تکمیلی و مفاد دفترچه راهنمای ثبت نام در صورت واجد شرایط بودن برابر ضوابط و دستورالعمل‌های مربوط نسبت به ثبت نام برای شرکت در این آزمون اقدام نمایند.

توکلی گفت: مدارک تحصیلی باید تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ دریافت شود. کسانی که با مدارک کاردانی (پزشکی و غیر پزشکی) در این آزمون شرکت می‌کنند باید تعهدات قانونی خود را گذرانده باشند. کسانی که ۲ مدرک دیپلم دارند، در صورت تمایل برای اعمال سوابق تحصیلی با دیپلمی که با گروه آموزشی موردنظرشان هماهنگی دارد، ثبت نام نمایند.

مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور بیان کرد: هر دواطلب بدون در نظر گرفتن نوع مدرک تحصیلی نظام آموزشی، نظام آموزشی جدید ۶-۳-۳ و یا نظام آموزشی قدیم و یا مدرک پیش دانشگاهی می‌تواند بر اساس مندرجات جداول شماره ۲، ۳، ۴، ۵ و ۶ منحصرا در یکی از گروه‌های آموزشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و یا زبان‌های خارجی ثبت نام و در آزمون آن شرکت کند.

وی در ادامه بیان کرد: هر دواطلب علاوه بر ثبت نام در گروه‌های آموزشی اصلی یعنی (علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و یا علوم انسانی) در صورت تمایل می‌تواند در یکی از گروه‌های آموزشی هنر و یا زبان‌های خارجی و یا هر دو گروه آموزشی (هنر و زبان‌های خارجی) نیز ثبت نام نموده و در آزمون‌های گروه‌های آموزشی مذکور بر حسب مورد شرکت نماید.

توکلی در ادامه بیان کرد: لازم به ذکر است پذیرش در هر یک از کد رشته محل‌های با آزمون براساس نمره کنکور و سوابق تحصیلی همانند آزمون سراسری سال گذشته انجام خواهد شد. دفترچه راهنمای ثبت نام برای شرکت در آزمون به همراه اطلاعیه تکمیلی آن همزمان و یا آغاز ثبت نام بر روی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور قرار می‌گیرد.

مشاور عالی سازمان سنجش در ادامه گفت: کارت شرکت در آزمون داوطلبان متقاضی ثبت نام و شرکت در آزمون سال ۱۳۹۹ از روز دوشنبه ۹ تیرماه ۹۹ بر روی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور قرار می‌گیرد و لذا داوطلبان ضرورت دارد از روی دوشنبه ۹ تیرماه ۹۹ لغایت ۱۱ تیرماه ۹۹ با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور نسبت به پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای مربوط اقدام نمایند.

مشاور عالی سازمان سنجش در ادامه بیان کرد: بدیهی است برای داوطلبانی که متقاضی ثبت نام و شرکت در ۲ یا ۳ گروه آزمایشی شده اند، علاوه بر شرکت در آزمون گروه آزمایشی اصلی نسبت به صدور کارت گروه‌های آزمایشی دیگر نیز اقدام خواهد شد.

توکلی گفت: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون رشته‌های تحصیلی با آزمون سال ۱۳۹۹ در روز‌های پنج شنبه دوازدهم و جمعه سیزدهم تیرماه ۱۳۹۹ در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار خواهد شد. پس از برگزاری آزمون و قرائت پاسخنامه ها، تصحیح اوراق، محاسبه نمرات خام، نمرات طراز و نمره کل و سایر موارد، نتایج اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم و کارنامه کلیه شرکت کنندگان در آزمون در دهه دوم مردادماه ۱۳۹۹ بر روی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور قرار خواهد گرفت.

مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور گفت: داوطلبانی که بر اساس مندرجات کارنامه مجاز به انتخاب رشته می‌شوند، ضرورت دارد در مهلت اعلام شده و با در نظر گرفتن ظرفیت‌های آموزشی اعلام شده در دفترچه راهنمای انتخاب رشته، رشته‌های تحصیلی مورد علاقه خود را به صورت اینترنتی در دهه دوم مردادماه انتخاب کنند.

توکلی افزود: نتیجه نهایی آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ در نیمه دوم شهریورماه ۱۳۹۹ بر روی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور قرلر خواهد گرفت.