برنامه ریزی وزارت بهداشت برای افزایش تخت های بیمارستانی در جنوب تهران

 قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت در نشست خبری، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر گفت: تسریع و به اتمام رساندن پروژه‌های طرح تحول به عنوان برنامه اصلی در دولت شکل گرفته بود که مهمترین موضوع توزیع تخت‌های بیمارستانی است.

اخبار اجتماعی - وی افزود: در توزیع تخت‌های بیمارستانی از قبل سال ۹۲ ناهمگونی داشت که با طرح تحول سلامت همگونی شدت بیشتری پیدا کرد، حدود ۸۰۰۰ تخت بیمارستانی در قالب ۶۶ بیمارستان سیاست‌گذاری شده است که هر هفته تعدادی تخت اضافه می‌شود، در جنوب تهران ۱۵۰۰ تخت به شهرهایی که تخت بیمارستانی ندارد افزوده خواهد شد و شرایط طوری خواهد شد که دسترسی مردم عادلانه شود، برخی بیمارستان‌های تهران مثل حضرت رسول (ص) شلوغ هستند که با راه‌اندازی تخت‌ها دسترسی مردم به تخت‌ها بیشتر می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت افزود: در استان‌های مرزی نیز با توزیع تخت‌ها، عدم عدالت به حداقل خواهد رسید، شهرهای بوشهر سیستان بلوچستان اذربایجان غربی و ... از جمله این شهرها هستند، معاونت توسعه و هیات امنای ارزی نیز در این راستا کمک زیادی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در کنار توسعه تخت‌های بیمارستانی توسعه بخش‌های سوختگی انجام شده و بیش از ۱۰۰ تخت سوختگی راه‌اندازی شده است.

به گفته جان‌بابایی یکی از بزرگترین بیمارستان‌های سوختگی در شهر کرمانشاه راه‌اندازی شد و امیدواریم با همین شرایط بیمارستان تمام شهرها بخش مستقل سوختگی داشته باشند.