بازدید ۳۵ هزار گردشگر در ۶ روز از برج میلاد

به گزارش افکارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، جشنواره نوروزی برج میلاد تهران نیز در همین راستا در بلندترین برج کشور برپا شده است و با آمدن به برج میلاد می توان انواع قومیت ها و فرهنگ را دید. بسیاری گردشگران از شهرهای دور و نزدیک به برج میلاد آمده تا در کنار تماشای ششمین برج بلند دنیا، از امکانات ورزشی، فرهنگی، اجتماعی که در سایت ورزش برج میلاد تدارک دیده شده است، استفاده کنند.

شاید به همین دلیل است که تنها در نخستین جمعه سال جدید بیش از ۱۸ هزار گردشگر به برج میلاد آمدند و تهران را باز هم در نمایی متفاوت و از ارتفاع ۲۸۰ متری تماشا کردند.
براساس آمارهای منتشرشده از سوی مسوولان برج میلاد، تنها پس از گذشت ۶ روز، بیش از ۳۵ هزار نفر گردشگر به برج میلاد تهران آمده و از برپایی چنین جشنی با برنامه های مختلف استقبال فراوان کردند.

ایجاد باشگاه اسب سواری، زمین اسکیت، دوچرخه سواری، تیراندازی، بازی های رایانه ای، برپایی نوروز ملل و اقوام ایرانی از جمله برنامه های جشنواره نوروزی برج میلاد برای گردشگران و بازدیدکنندگان است.

آمنه محمدی از جمله بازدیدکنندگان برج میلاد تهران در ایام نوروز است. او معتقد است که برج میلاد تهران با برپایی این جشن توانست این برج را نه تنها به همه ایرانیان بلکه به همه دنیا معرفی گسترده کند.

این گردشگر که از شهر یزد برای نوروز به تهران آمده، می گوید: «تا قبل از اینکه به برج میلاد بیایم، تصورم تنها یک برج بلند که امکانات محدودی دارد، بود. اما با آمدن به برج میلاد تصوراتم تغییر کرد و هیچگاه فکر نمی کردم که برج میلاد به این گستردگی بوده و می توان چنین امکاناتی در آن ایجاد کرد.»

محمدی توضیح می دهد که فراهم کردن امکاناتی همچون دوچرخه سواری، تیراندازی در فضای باز برج میلاد ایده بسیار جذاب و گردشگر دیگری که از شهر سنندج و با لباس محلی برای بازدید از برج میلاد به تهران آمده، می گوید: «تماشای تهران از بالای برج میلاد در ایام نوروز بسیار مسرت بخش است. من در طول سال بارها بارها به تهران می آیم، اما هر بار تهران پر از دود وشلوغی را تماشا می کنم، اما امسال نوروز که به تهران آمدم هم شهر بسیار تمیز و آرام بود و هم اینکه در بالای برج میلاد تهرانی متفاوت را تماشا کردم.»

او معتقد است که می توان با اینگونه اقدامات در طول سال، برج میلاد را هم به یکی از مقاصد گردشگری تبدیل کرد و هم اینکه در سطحی گسترده تر به ایرانیان در شهرهای مختلف معرفی کرد.
به گفته این گردشگر، هم اکنون بسیاری از مردم در شهرهای دیگر تصور مبهمی از برج میلاد دارند که برپایی اینگونه جشنواره فرصتی است برای معرفی بهتر برج.

استقبال از فیلم های نوروزی در سینمای برج میلاد
برج میلاد پس از دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اکران فیلم های خود را از نوروز ۱۳۹۱ آغاز کرده است.
در ایام نوروز فیلم های گشت ارشاد، قلاده های طلا، فیتیله و ماه پیشونی، درخت زندگی در سه سالن برج میلاد در ۶ سانس نمایش می دهد.

استقبال گردشگران و بازدیدکنندگان از فیلم های سینمای تازه تاسیس برج میلاد خارج از انتظار بوده است. به گونه ای که بسیاری از شهروندان تنها برای تماشای فیلم ها، سینمای برج میلاد را انتخاب می کنند.
برنامه ها و جشن های نوروزی برج میلاد تهران همچنان تا پایان ۱۳ فروردین ماه ادامه داشته و علاقه مندان می توانند از برنامه های ورزشی و فرهنگی ایجاد شده در سایت ورزش بدون خرید بلیت بازدید استفاده کنند.