منطقه ۲۲ به خطوط مترو از طریق خط ۹ و ۱۰ وصل می شود

 پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم افتتاحیه ۵۵ پروژه شهری در منطقه ۲۲ شهر تهران گفت: این روز بزرگ را به بانوان عزیز و همه زنان و مادران کشور تبریک می گویم.

اخبار اجتماعی -وی گفت: اگر افتخاری در این مملکت وجود دارد از دامن مادران است و باید بدانیم که مادران با پرورش فرزندان برومند این سرزمین را رشد دادند.

حناچی ادامه داد: منطقه ۲۲ و منطقه ۲۱ آخرین مناطقی است که به محدوده طرح جامع پیوستند که منطقه ۲۲ بعد از سال ۸۶ به محدوده شهری پیوسته و به زیر بار رفتند.

شهردار تهران تهران افزود: اتفاقی که بعد از سال ۸۶ در این منطقه افتاد موضوعی است که باید ساعتها درباره اش نوشت و بررسی شود که چرا چنین اتفاقی افتاد.

وی خاطرنشان کرد: در همه اسناد قبل از آن منطقه ۲۱ و ۲۲ آخرین فرصت های تهران برای تنفس و تفرج بوده است اما اتفاقی برایش افتاد که نمی شود از آن ساده گذشت.

حناچی گفت: یکی از اقدامات ما این بود که طرح تفصیلی این منطقه را به کمیسیون ماده پنج بردیم و تلاش کردیم تا این منطقه سر و سامانی بگیرد.

وی گفت: بعد از آغاز به کار کامل اتوبان تهران شمال فاصله منطقه ۲۲ تا شهرستانک با خودروی شخصی به کمتر از سی دقیقه خواهد رسید که اتفاق مبارکی است.

حناچی ادامه داد: سالانه در همین فصل آبگیری دریاچه خلیج فارس را آغاز می کنیم و در اینجا یک تصفیه خانه بسیار مجهز قرار داده ایم تا کیفیت آب را بهبود ببخشد.

شهردار تهران تهران افزود: این منطقه آخرین ذخایر زیست محیطی تهران را هم به خود اختصاص داده است و این در حالی است که این منطقه کم آب ترین منطقه شهر تهران است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات این منطقه بارگذاری بیش از حد در سطوح مسکونی است که اگر همه برجها ساکنینی پیدا کند برج ها مشکلات خود را بیشتر نشان می دهد

حناچی گفت: خدمات محلی در این منطقه به اندازه کافی رشد نکرده است و از این رو پروژه های که امروز افتتاح شد از جنس پروژه های خدماتی بوده است.

وی گفت: پروژه های بزرگ تهران نظیر مرکز همایش های رازی، زیرگذر گیشا، پروژه اتوبان رستگار همگی تا پایان سال افتتاح خواهد شد و از سال بعد نسل جدیدی از پروژه های شهری را خواهید دید.

حناچی ادامه داد: یکی از پروژه های اجرا شده بحث پیاده راه متصل کننده بخش جنوبی دریاچه است که این پروژه از جنس سرمایه گذاری بوده و براساس نتیجه بارگذاری یک مسابقه بوده است.

شهردار تهران تهران افزود: یکی از نکات مغفول در این منطقه اتصال آن به شبکه مترو بوده است که این موضوع را جدی پیگیری می کنیم و از طریق خطوط نه و ده این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع اولویت ماست و همچنین موضوع خدمات محلی را پیگیری خواهیم کرده و در دستور کار می گذاریم.