بیش از ۴۰۰زلزله خراسان شمالی راتکان داد

به گزارش افکارنیوز،محمد آروین امروز در گفتوگو با فارس در بجنورد اظهار داشت: این زمین لرزهها بالای دو ریشتر شدت داشته است.

وی با بیان اینکه این زمین لرزه‌ها تقریباً در تمام استان روی داده است، افزود: بر همین اساس اقدامات آموزشی و مانورها به منظور آمادگی با هرگونه زمین لرزه در سال گذشته در سطح مراکز آموزشی، روستاها و… انجام شده است.

سرپرست مدیریت بحران خراسان شمالی تصریح کرد: این آموزش‌ها و مانورها نیز امسال با مشارکت دستگاه‌های عضو امسال نیز تداوم خواهد یافت.

وی همچنین با اشاره به برنامه تشکیل مدیریت بحران در دهیاری‌های استان گفت: در این راستا دهیاران به عنوان عضو، آموزش‌های لازم را به منظور مقابله با حوادثفرا گرفته و با این ستاد همکاری خواهند داشت.

آروین حادثه خیز بودن خراسان شمالی را در وقوع حوادثمختلف مورد اشاره قرار داد و افزود: این استان تاکنون حوادثی مثل سیل، زلزله، طوفان و رانش زمین را تجربه کرده است.

به گفته سرپرست مدیریت بحران خراسان شمالی بخش زیادی از این حوادثغیر مترقبه در مناطق روستایی استان که اکنون حدود نیمی از جمعیت خراسان شمالی را در خود جای داده، روی داده است از این رو مشارکت دهیاران در برنامه‌های این ستاد ضرورت دارد.