همه فواید ماست

ماست منبع خوبی برای کلسیم ، ریبوفلاوین، منیزیم، پتاسیم، پروتئین و ویتامین ب است. به همین دلیل، مصرف آن برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها توصیه می‌شود.

اخبار اجتماعی - خواص ماست برای بدن

۱. مصرف ماست به تقویت حافظه کمک می‌کند.

۲. برای جلوگیری از ایجاد اگزما و کهیر از ماست استفاده کنید.

۳. این ماده غذایی به علت داشتن ویتامین D استخوان‌ها را محکم می‌کند و از مبتلا شدن افراد به  پوکی استخوان  پیشگیری می‌کند.

۴. مصرف ماست برای کاهش وزن باید در رژیم غذایی افراد گنجانده شود؛ چرا که عمل سوزاندن چربی‌ها را تسهیل می‌کند.

۵. خوردن یک لیوان ماست در روز تعداد توده‌های مخمری در زنان را کاهش می‌دهد.

۶. ماست باعث سلامت روده بزرگ می‌شود و بهترین درمان یبوست و اسهال به شما می‌رود. کلسیم موجود در ماست برای کاهش عفونت‌های روده در افراد سالخورده بسیار مفید است.

۷. مصرف ماست مشکلات گوارشی‌ را کاهش می‌دهد.

۸. استفاده از ترکیب ماست و لیمو برای درمان ترک خوردگی لب‌ها بسیار مفید است. این ترکیب را مدتی روی لب‌ها قرار داده و سپس بشویید.

۹. با استفاده از ترکیب ماست و آب لیمو، لک‌های روی پوستتان را از بین ببرید. در صورت بروز آفتاب سوختگی مقداری ماست روی قسمت سوخته بگذارید.

۱۰. برای درمان سوزش، جوش و خارش پوستی از ماست استفاده کنید.

۱۱. ماست برای مقابله با موخوره بسیار مفید است. ویتامین‌ها و پروتئین‌های موجود در ماست خشکی مو‌ها را از بین می‌برد و موجب نرمی و درخشندگی آن‌ها می‌شود.

۱۲. مصرف ماست باعث کنترل و تنظیم قند خون می‌شود.

۱۳. مصرف ماست به علت تاثیر فعالیت باکتری‌های زنده باعث کاهش کلسترول خون می‌شود و سهولت متابولیسم کلسترول را در پی دارد.

۱۴. ماست از ابتلا به عفونت‌های میکروب هلیکوباکتری که عامل اصلی ابتلا به سرطان ها هستند جلوگیری می‌کند.

۱۵. ماست ضد آلرژی و ضد حساسیت است و از بروز التهابات پوستی، آسم و حساسیت غذایی جلوگیری می‌کند. همچنین برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قارچی در زنان بسیار مفید است.

بیش از حد ماست مصرف نکنید!

مصرف بیش از اندازه ماست ممکن است مشکلاتی را به وجود آورد. توصیه می‌شود ماست را به همراه موادی مانند: موسیر، نعنا، پونه، زنیان، کاکوتی و گل محمدی مصرف کنید و از مصرف ترشیجات و ماهی در کنار ماست خودداری کنید. همچنین مصرف این ماده غذایی برای افرادی که سرد مزاج هستند توصیه نمی‌شود.