وزارت بهداشت: کرونا کشنده‌تر از آنفلوانزا نیست

قاسم جان‌بابایی به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، درباره انتشار خبر ابتلای ۲ نفر به کرونا ویروس اظهار داشت: این ویروس به‌خاطر شرایط مسری‌بودن امکان درگیرشدن بالایی دارد و طبق پیش‌بینی‌ها در کشور ما ورود پیدا کرده است، ۲ مورد تشخیص اولیه این بیماری مثبت بوده و آزمایش ژنتیک و تشخیص نهایی در حال بررسی است و این مسئله نیز به‌زودی به اطلاع مردم خواهد رسید.

اخبار اجتماعی - وی با اشاره به اینکه کشورهای همسایه در هفته‌های گذشته گرفتار این بیماری شدند، بیان کرد: این بیماری در کشور ما با تاخیر ورود پیدا کرده‌ و در حال حاضر یکی از بیمارستان‌های استان قم به این بیماری اختصاص یافته است.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی با اشاره به اینکه این بیماری کشنده‌تر از آنفلوانزا نیست، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی قم یکی از بیمارستان‌ها را تفکیک کرده و بیمارانی که مربوط به شبه‌آنفلوآنزا باشند در این بیمارستان تحت در نظر گرفته و بیمارستان دوم نیز در حال آماده‌باش است.

‌جان‌بابایی با بیان اینکه لوازم مصرفی حفاظتی برای پرسنل و بیماران آماده شده و از نظر دارو و امکانات کمبودی وجود ندارد، عنوان کرد: دیروز گروهی از اداره‌کل بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در قم مستقر شده و به رئیس دانشگاه کمک می‌کنند و بنده نیز در قم می‌مانم تا نگرانی‌ها به حداقل برسد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی تاکید کرد: از مردم می‌خواهیم نگران نباشند و نسبت به رعایت بهداشت فردی توجه کرده و ترجیحاً از حضور در مراکز شلوغ پرهیز و از ماسک استفاده کنند.

وی افزود: ۲ نفر مبتلا شده از ساکنان شهر قم هستند و گزارشی از این بیماری در استان‌های دیگر نداریم البته ماسک مورد نیاز تامین شده و جای نگرانی نیست. بیمارستان کامکار قم برای پذیرش بیماران احتمالی اختصاص داده شده و اگر ضرورت باشد از بیمارستان فرقانی نیز استفاده می‌کنیم.