زلزله 5/7 ریشتری در آذربایجان غربی+جزئیات

 اخبار اجتماعی - زمین لرزه مهیبی به قدرت 5/7 ریشتر در عمق 6 کیلومتری زمین دقایق پیش مرکز قطور در آذربایجان غربی را لرزاند که این زمین لرزه در شهرهای تبریز، اسکو، سهند، ارومیه و‌برخی دیگر از شهرهای آذربایجان احساس شد.

به گزارش افکارنیوز، ‌مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی گفت: زلزله امروز قطور ۴۳ روستای استان را متاثر کرده است.

امیر عباس جعفریت صریح کرد: امروز در ساعت ۹:۲۲ دقیقه زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر در قطور خوی به وقوع پیوست که در اثر این زمین لرزه خسارات ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی در روستاهای منطقه گزارش شده است.

میزان خسارت زلزله امروز خوی

جعفری میزان خسارت زلزله امروز خوی را که شدت آن نیز زیاد بوده است اینگونه برآورد کرد: خسارات از ترک خوردگی جزیی تا تخریب کامل در منازل روستایی خوی و سلماس را شامل می شود.

اعزام 4 مصدوم به بیمارستان های منطقه

جعفری درباره مصدومین این زمین لرزه توضیح داد: در اثر این زمین لرزه ۴ مصدوم به بیمارستانهای خوی اعزام شدند.

در حالی که این آمار از سوی مدیرکل بحران استان آذربایجان غربی اعلام شده اما سخنگوی سازمان اورژانس کشور تعداد مصدومان را 25 نفر اعلام کرده است.

آمادگی کامل نیروهای هلال احمر برای خئمات رسانی

مدیرعامل هلال‌احمر آذربایجان‌غربی تاکید کرد:همه نیروهای جمعیت هلال احمر آماده هستند تا در صورت وجود خسارت احتمالی به حادثه‌دیدگان خدمت‌رسانی کنند.

وی تاکید کرد: نیروهای عملیاتی استان نیز با تجهیزات کامل آماده اعزام به مناطق زلزله‌زده هستند و در صورت اعلام نیاز، اقلام مورد نیاز از جمله چادر، پتو و بسته‌های امدادی به مناطق زلزله‌زده ارسال می‌شود.

زلزله

بیشتر بخوانید:

اعزام تیم‌های ارزیاب به مناطق زلزله زده آذربایجان

 

گزارش مقدماتی زمین‌لرزه در زیر آمده است:



بزرگی: 5.7
محل وقوع: استان آذربایجان غربی - حوالی قطور
تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1398/12/04 09:22:59
طول جغرافیایی: 44.59
عرض جغرافیایی: 38.52
عمق زمین‌لرزه: 6 کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:
17 کیلومتری قطور (آذربایجان غربی)
31 کیلومتری خوی (آذربایجان غربی)
32 کیلومتری زرآباد (آذربایجان غربی)

نزدیکترین مراکز استان:
115 کیلومتری ارومیه
156 کیلومتری تبریز