چگونه از خود در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم؟

اخبار اجتماعی - کرونا خانواده بزرگی از ویروس‌ها است که هفتمین رده جدید آن در شهر ووهان چین پیدا شده و مرکز شروع طغیان آن در اثر حضور یا کار در بازار عمده فروش ماهی و غذا‌های دریایی در ووهان چین بوده است. تب، سرفه، اسهال گوارش علائم شایع ابتلا به کرونا و عفونت ریه (پنومونی)، سندرم تنفسی حاد شدید و نارسایی کلیه علائم شدید ابتلا به ویروس کرونا هستند.

به گزارش افکارنیوز، با انتشار اخبار ورود ویروس کرونا به ایران، ضرورت توجه به مدارس با توجه به حضور و تجمع دانش‌آموزان بسیار ضروری است البته دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده که اردوهای دانش‌آموزی برگزار نشود و دانش‌آموزان در مدارس در یک مکان تجمع نکنند.

در استان هایی که بیشتر درگیر این بیماری هستند مدارس تعطیل شدند و وزارت بهداشت تصمیم بر تعطیلی کلیه دانشگاه ها تا پایان هفته گرفت.

خوب است که چگونگی محافظت از خود و خانوادهایمان را در برابر این ویروس که سرعت انتقال بالایی دارد را یاد بگیریم تا به سلامت از این چالش بزرگ عبور کنیم.

راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا

به طور مداوم و در هر زمان ممکن اقدام به شست و شوی کامل دست‌ها با آب و صابون کنید.

از دست دادن و روبوسی کردن با افراد دارای علائم تنفسی (سرفه، عطسه و ... خودداری کنید.

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

فاصله حداقل یک و نیم متری را با افراد بیمار رعایت کنید.

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

از رها کردن دستمال کاغذی‌های مصرف شده در محیط خودداری کنید.

از مصرف مواد غذایی نیم پز پرهیز کنید.

به هیچ عنوان با حیوانات وحشی و اهلی تماس نداشته باشید.

WhatsApp Image 2020-02-23 at 09.13.53

از ماسک استفاده کنیم

 استفاده از ماسک ها‌ می‌تواند از رسیدن برخی میکروب‌ها به دهان جلوگیری کند. نکته مهم برای ماسک ها این است  که هنگام استفاده از آنها به دهان و بینی خود دست نمی زنیم. اگر شما مریض باشید، ماسک‌ها می توانند از سرایت بیماری شما به دیگران جلوگیری کنند، هنگام بیماری در خانه بمانید.

دست‌ها را مرتب بشوییم

در صدر فهرست سازمان جهانی بهداشت آمده است که دست‌ها را باید به صورت مرتب بشوییم. این سازمان توصیه کرده که دست‌های خود را با مواد حاوی الکل یا مواد ضد عفونی‌کننده شستشو کنیم.

شستن با آب و صابون نیز کافی خواهد بود

یکی از راه‌های ساده روزمره این است که دست‌های خود را با آب و صابون بشوییم. باید اطمینان حاصل کنیم که دست‌ها به صورت کامل و تمیز شسته شوند.

احتیاط در هنگام سرفه و عطسه

پزشکان توصیه کرده اند که در هنگام سرفه یا عطسه زدن، دهان و بینی خود را با آرنج دست یا دستمال کاغذی بپوشانیم، دستمال مصرف شده را فوری پس از استفاده در کیسه نایلون قرار داده و پس از گره زدن در سطل زباله بیاندازید.

ویروس کرونا , دانش‌آموزان , مدارس غیر دولتی , مدارس دولتی ,