آخرین آمار ابتلای ایرانی ها به کرونا ویروس/ مرگ 15 هم وطن

اخبار اجتماعی - دکتر جهانپور رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش گفت:‌ بررسی‌های انجام شده از روز گذشته تا پیش از ظهر امروز روی موارد مشکوک کووید- ۱۹ مشخص کرد که تاکنون ۳۴ نفر ابتلای قطعی‌ شان به کرونا ، تایید شده است که از این تعداد ۱۶ نفر از استان قم، ۹ نفر استان تهران، یک نفر استان فارس، ۲ نفر استان مازندران، ۲ نفر استان گیلان، یک نفر نیشابور،  دو نفر استان البرز و یک نفر جزیره قشم هستند.

فوت 15 ایرانی بر اثر این بیماری

به گزارش افکارنیوز، دکتر جهانپور از آخرین آمار رسمی ابتلا به بیماری کرونا خبر داد و گفت: از این ۳۴ نفر در روزهای اخیر ۳ نفر فوت کردند و در مجموع ۹۵ تشخیص قطعی و ۱۵ نفر هم براثر این بیماری فوت کردند.

قم؛ مرکز پخش آلودگی به کرونا ویروس

جهانپور در ادامه خاطرنشان کرد اغلب افرادی که در استان‌های دیگر به این بیماری مبتلا شدند یا از قم خارج شده و یا با شخصی از این استان در تماس بودند.

امن ترین جا برای مقابله با کرونا و پیشگیری از بیماری کووید 19

رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش تصریح کرد: در شرایط فعلی بهترین مکان برای مقابله با کرونا ویروس فقط منرل بوده از این رو مردم از ترددهای غیرضرور خودداری کنند.

جهانپور با بیان اینکه از این جمع ۳۴ نفره سه نفر جان خود را از دست دادند گفت: بنا بر آمار امروز و روزهای اخیر ۹۵ تشخیص قطعی است که ۱۵ نفر نیز به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

ویروس کرونا

توزیع پک‌های بهداشتی در قم

رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی درباره استفاده از ماسک نیز گفت: استفاده از ماسک برای جمعیت عادی توصیه نمی شود و بنابر برخی از شواهد حتی ممکن است مخدوش کننده هم باشد. در مورد افراد پرخطر یا در معرض خطر که با افراد بیمار برخورد دارند مثل پرسنل درمانی، ماسک‌ها با اولویت استان‌ها و ارزیابی ریسک و میزان شیوع و حفظ تقدم، از طریق شبکه‌های بهداشتی درمانی توزیع می‌شود.

جهانپور با بیان اینکه در قم پک‌های حاوی ماسک، ژل‌های ضد عفونی کننده به همراه نکات بهداشتی توزیع خواهد شد. این در حالیست که بیش از ۷۰۰ هزار پک وارد شهر قم شده و باید امروز این تعداد رسیده باشد بنابراین توزیع هم آغاز شده است.