به گزارش افکار نیوز به نقل از مهر، حدود۳۰۰ روز قبل ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه در یکی از شبهای تیرماه سال ۹۰ طلبه جوانی به نام علی خلیلی که سوار بر موتورسیکلت بود عده ای جوان را که سوار برخودرو بوده و موسیقی غیرمجاز با صدای بلند گوش می دادند دعوت به آرامش (امر به معروف و نهی از منکر) کرد ولی این توصیه به مشاجره از سوی راکبان خودرو تبدیل شد و یکی از سرنشینان به نام احسان با ضربه چاقو شاهرگ گردن این طلبه جوان را می برد.

این حادثه که برای چندمین بار در پایتخت رخ داده بود سر تیتر رسانه ها قرار میگیرد. ولی پس از ۲۴ ساعت مشخص می شود که برخی از بیمارستانها از پذیرش این جوان غرق به خون خودداری کرده اند که با ورود وزیر بهداشت متخلفان به سرعت شناسایی و به دستگاه قضا معرفی شدند.



ماجرای علی خلیلی به دستگاه قضا کشیده می شود و دادستان تهران و دادستان کشور وعده دادند اینگونه جرائم را در لیست جرائم خاص قرار داده و به سرعت رسیدگی کنند ولی برخلاف قول و وعیدها این پرونده ۳۰۰ روز در دادگاههای تهران مانده است.

خانم مشتاق فر مادر علی خلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: بر خلاف قول و وعیدهای مسئولان قضایی هنوز پس از گذشت ۳۰۰ روز نتیجه دادگاه فرزندم مشخص نیست و همچنان منتظر رای نهایی از سوی یکی از شعب دادگاه شهید قدوسی هستیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا وزیربهداشت به قول خود برای تامینئ هزینه های درمان فرزندتان عمل کرد گفت: ایشان هزینه های بیمارستان عرفان را پرداخت کرد ولی پس از ترخیص هزینه های فرزندم اعم از فیزیوتراپی و… برعهده خودمان است.

مادر روحانی آمر به معروف که همچنان منتظر رای دادگاه است اظهار داشت: اگر حکم دادگاه بر خلاف انتظارات ما باشد و عدالت رعایت نشود اعتراض خواهم کرد چون هنوز صدای فرزندم مشکل دارد و فکش هم معالجه نشده است و چند عمل دیگر در راه است.

گفته های خانواده سومین روحانی آمر به معروف در حالی است که در همان روزها چهره های سیاسی و قضایی(مرضیه وحید دستجردی وزیربهداشت، آیت الله صدیقی از مسئولان عالی قضایی، سردار حجازی معاون ستاد کل نیروهای مسلح، علائ الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی، محمد جواد نظری عضو کمیسیون بهداشت و…) برای عیادت وی به بیمارستان عرفان تهران آمدند و در جمع خبرنگاران اعلام کردند به سرعت به این پرونده رسیدگی می شود تا درس عبرتی برای حمله کنندگان به آمران به معروف باشد.

در تاریخ ۲۲ آذرماه سال جاری نیز دادستان تهران در پاسخ به خبرنگار مهر در مورد وضعیت رسیدگی به پرونده این روحانی گفت: کیفر خواست پرونده علی خلیلی ۲۰ آذرماه صادر و به دادگاه رفته است.