طرز تهیه و ساخت ژل ضدعفونی کننده خانگی در منزل

اخبار اجتماعی - برای پیشگیری از کرونا استفاده از ژل های ضدعفونی کننده بسیار توصیه شده است اما با توجه به کمبود این ژل در کشور، شما می‌توانید این ژل را در منزل تهیه و استفاده نمایید.

به گزارش افکارنیوز، استفاده از آب و صابون یکی از بهترین روش ها برای شستن دست ها به صورت سنتی می باشد اما زمان هایی هست که شستشو با آب و صابون کفایت نمی کند. ژل های ضد عفونی کننده دست یکی از بهترین راه ها برای استفاده در شریط سخت تر و حساس تر است . از طرفی به راحتی در خانه هم قابل ساخته شدن است.

توجه داشته باشید که ژل ضدعفونی کننده برای همیشه و برای همه جا نیاز است و فقط مختص اینروزها و مقابله با کووید ۱۹ نیست، پس همیشه مواد ضدعفونی کننده اعم از ژل و دستمال و مایع و شوینده های ضد عفونی کننده را در منزل داشته باشید

متخصصان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) معتقدند که برای داشتن دست های کاملا تمیز باید آن ها را چند بار در روز با آب و صابون بشویید.

طرز تهیه و ساخت ژل ضدعفونی کننده خانگی در منزل

آموزش تهیه ژل ضد عفونی کننده در خانه

برای اینکار ابتدا مواد زیر آماده کنید. میتوانید این مواد را از داروخانه تهیه نمایید.

۱- ژل آلوورا ۹۴ درصد (۲۵۰ سی سی)

۲- الکل طبی (۵۰۰ سی سی)

۳- اسانس نعنا ۳۰ قطره (برای رفع بوی الکل، شملا می‌توانید از هر اسانسی استفاده نمایید.)

موارد فوق را در مخلوط کن یا میکسر ریخته و حدود ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه مخلوط کنید.

محصول نهایی را در بطری یا ظرف اسپری ریخته و هر زمان نیاز بود از آن استفاده نمایید.

کاربردهای ژل عفونی کننده

در هنگام شیوع بیماری‌های واگیردار ،گاهی در شرایطی قرار میگیرید که به آب و صابون دسترسی ندارید، مانند مسافرت و یا در جایی هستید که قصد خوردن خوراکی دارید و دستها آلوده است و نیاز به شستن دارد در محل کار و …. که در این هنگام، استفاده از ژل‌های ضدعفونی کننده لازم میشود

نوع صنعتی این ژل ها در بازار موجود است ، اما خانگی و دست ساز این ژل ها مفیدتر است