تعلیق سفر به عتبات عالیات تا اطلاع ثانوی

سفر به عتبات در روزهای اخیر به صورت هوایی و زمینی متوقف شده است. بر همین اساس سازمان حج و زیارت به عنوان متولی اعزام زائران به عتبات طی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «با توجه به اهمیت سلامت زائران برای خادمان آن‌ها در سازمان حج و زیارت و شرایط  فعلی و نیاز رعایت اصول بهداشتی در کل کشور از یک سو و همچنین  بسته بودن مرزهای ایران و عراق از سوی دیگر، مقرر شد همه سفرهای عتبات عالیات در عراق تا اطلاع ثانوی بحالت تعلیق در آید».

اخبار اجتماعی - همچنین با توجه به اینکه بسیاری از زائران مشتاق سفر به عتبات عالیات هستند به ویژه در ایام ماه‌ مبارک رجب، در این اطلاعیه عنوان شده است: «با توجه به شمار زیاد عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) و حضرت ابالفضل العباس (ع) که مشتاقانه منتظر زیارت حرم‌های مطهر در عتبات عالیات هستند، به اطلاع می‌رساند در صورت هرگونه تغییری در شرایط موجود و گشوده شدن مرزهای دو کشور برای اعزام زائران و چشم انتظاران، مراتب از طریق سایت رسمی سازمان حج و زیارت و رسانه‌ها به اطلاع مردم عزیز و  ارادتمندان خاندان اهل بیت (ع)  خواهد رسید».

بیش از ۳۰ هزار نفر برای سفر به عتبات نوروزی نام‌نویسی کرده‌اند که زمان ثبت‌نام قطعی آن‌ها نیز که قرار بود روز گذشته انجام شود، به ۱۱ اسفندماه موکول شد. همچنین سفر زمینی به عتبات که از ۲۶ بهمن‌ماه آغاز شده بود پس از یک هفته و اعزام بیش از ۱۰۰ زائر از مرز مهران مجدد متوقف شد و سفرهای هوایی به عتبات نیز پس از آن به تعویق افتاد.