وضعیت آب و هوا در ۱۱ اسفند /  کرونا هم از پس آلودگی هوای پایتخت برنیامد

اخبار اجتماعی - سامانه بارشی از سمت شمال غرب وارد کشور شده و به تدریج در غرب کشور، دامنه‌های جنوبی البرز استان‌هایی مانند سمنان، البرز، قزوین و تهران را در بر می‌گیرد.

به گزارش افکارنیوز، در مناطقی از مرکز و شرق کشور نیز بارش پراکنده رخ می دهد. تا اوایل شب پایداری هوا و تجمع ذرات آلاینده جوی در شهرهای تهران و کرج ادامه خواهد داشت.

بارش برف در برخی مناطق کشور با نزدیک شدن به عصر امروز

در بعد از ظهر امروز بارش برف در غرب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، شمال زنجان، کردستان، غرب کرمانشاه شدت داشته و در اوایل شب با شمالی شدن جریان ها بر روی غرب دریای خزر در استان های گیلان و غرب مازندران نیز بارش باران و کاهش دما و در ارتفاعات بارش برف شروع می شود.

رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در برخی استان های جنوبی

در شمال خوزستان رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید و در جنوب خوزستان وزش باد و گرو خاک پیش بینی می‌شود. دوشنبه با ادامه فعالیت این سامانه در مناطق مذکور گستره آن به شمال شرق کشور نیز خواهد رسید و سبب کاهش 5 تا 7 درجه‌ای دما در نیمه شمالی کشور می شود.

هوای تهران ؛ناسالم برای گروه‌های حساس

علیرغم درگیر بودن پایتخت با بیماری کرونا و کاهش رفت و آمدها و کاهش ساعات کاری، تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و مهدکودک ها؛ هوای پایتخت برای گروه های حساس ناسالم است و بهتر است حتی المقدور از رفت و آمدهای غیرضروری خودداری کنند.

با شروع بارش ها از امشب آلودگی هوای تهران کم می شود

با توجه به وقوع بارش های پراکنده از امشب در دو استان البرز و تهران کیفیت هوا بهبود می یابد . از میزان آلودگی هوا کم می شود.

مواج بودن دریای شمال و جنوب طی امروز و فردا

امروز و فردا دریای خزر مواج است. همچنین دریای جنوب نیز از روز دوشنبه تا سه شنبه مواج خواهد بود.