توانایی انجام روزانه ١٢٠٠ تست کرونا در «انستیتو پاستور»

علیرضا بیگلری، رئیس انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه تمام نمونه‌های کرونا ی پذیرش شده در انستیتو پاستور ایران صفر شد و در حال حاضر هیچ نمونه ی در نوبت انجام، در این مرکز وجود ندارد، گفت: تمام نمونه‌های کرونای پذیرش شده هفته قبل در انستیتو پاستور ایران در شب گذشته و در واقع، دو روز زودتر از زمان قول داده شده انجام شد.

اخبار اجتماعی بیگلری گفت: در طی هفته گذشته علاوه بر راه اندازی بیش از بیست آزمایشگاه تشخیصی کرونا در سراسر کشور، ظرفیت انجام تست در انستیتو پاستور بیش از ده برابر افزایش یافت و اکنون توانائی انجام روزانه ١٢٠٠ تست در پاستور وجود دارد.

رئیس انستیتو پاستور ایران با بیان اینکه همزمان کار آموزش و پایش آزمایشگاه‌های راه اندازی شده هم در جریان است، گفت: با این اقدام در حال حاضر در تمام کشور از مشهد تا اهواز و از تبریز تا تهران و زاهدان، با یک سبک و یک پروتکل واحد کار می‌کنند و  نماینده سازمان جهانی بهداشت از  این اقدام به عنوان کار عالی (Best practice) نام می‌برد.

وی از رهنمودها و حمایت‌های وزیر بهداشت و معاونین این وزارتخانه و نیز همکاری صمیمانه مدیران ارشد وزارتخانه و مساعی شبانه روزی روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور قدردانی کرد.