مدارس تا پایان هفته تعطیل است

علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود که به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: مدارس تا پایان این هفته تعطیل خواهد بود و برای هفته آینده نیز در روز پنج‌شنبه و جمعه نتیجه‌گیری می‌شود.

اخبار اجتماعی - وی همچنین گفت: در دولت مصوب شد پرداخت دو ماه اقساط بانکی مرتبط با فعالین اقتصادی تا دو ماه به تعویق بیفتند که در شورای پول و اعتبار هم باید مصوب شود.

ربیعی همچنین  درباره اینکه چرا دولت پیش از نامه وزیر بهداشت به رئیس جمهور برای برخورد با محتکران اقلام مورد نیاز مردم در بحث شیوع بیماری کرونا اقدامی انجام نداده بود و برخی اعتقاد دارند دولت در زمینه برخورد با متحتکران قدری تنبل بوده، گفت: دولت همواره پیش قدم در مقابله با محتکران است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: یکی از نزدیکان بنده دچار مشکل شد و بنده به داروخانه مراجعه کردم که ماسکی تهیه کنم که قیمت هر ماسک 25 هزار تومان بود این خود سوداگری است.

ربیعی با تاکید بر اینکه بخشی از سوادگری وجود دارد، اضافه کرد: اما اینکه دولت پس از انتشار نامه این کار را انجام داد درست نیست از روز اول تعزیرات متمرکز شده و اقدامات خود را صورت داده اما این شبکه‌های سوداگری اقدامات خود را پیچیده‌تر می‌کنند الان نیز انبارها آنلاین میزان تولیدشان ثبت می‌شود و این تولیدات به کجا می‌رود نیز ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه دکتر نمکی عضو موثر دولت است، اظهار داشت: نامه‌ای که ایشان به رئیس جمهور زدند برای این بود که از یک قوه بالاتر از خود بخواهند تا مساعدت انجام شود که این مسئله حل شود. برای این کار لازم است که قوه قضائیه و مجریه نیز اقدامات بیشتری انجام دهند. 

سخنگوی دولت ادامه داد: کاری که دولت انجام داده در این زمینه این است که به وزارت اطلاعات ماموریت داده شده نظارت آنلاین انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه با انسجام در این زمینه موفقیت‌های زیادی برای کنترل سوداگری خواهیم داشت، گفت: علیرغم اینکه در حین این بحران زیبایی‌هایی از نحوه فعالیت سازمانهای مردم‌نهاد و هلال احمر می‌بینیم اما متاسفانه در برخی مواقع سوداگری اتفاق می‌افتاد که برای مقابله به آن نیاز به کمک بیشتری هستیم.