خراسان شمالی رنگ کرونا گرفت

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، عصر دوشنبه اظهار داشت: از بین افراد دارای علائم کرونای بستری در بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد که تست آنها به مرکز ارسال شده بود، نتیجه آزمایش یک نفر مثبت اعلام شده است.

اخبار اجتماعی - دکتر سیداحمد هاشمی افزود: این فرد که از قم به این استان سفر کرده بود اکنون در مراقبت ویژه قرار دارد و البته حال عمومی وی نیز رضایتخش است.

وی گفت: در مجموع تاکنون حدود ۸۰ نفر با علائم ویروس کرونا به بیمارستان های خراسان شمالی مراجعه کرده اند که ۳۶ نفر آنان مشکوک تشخیص داده شده و بستری شده اند.

وی اظهار داشت: با ترخیص شدن تعدادی از این افراد در حال حاضر تنها ۱۳ بیمار مشکوک به کرونا در بخش قرنطینه بیمارستان های استان به ویژه بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد بستری هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یادآور شد: تاکنون یک نفر نیز فوتی داشته ایم که مبتلا به آنفلوانزا بوده است.

هاشمی اظهار داشت: در حال حاضر با توجه به خطرپذیربودن استان گلستان، کنترل های لازم از تمامی مسافران ورودی از آن در محور چمن بید و نیز محور فاروج از سوی استان خراسان رضوی به صورت جدی صورت می گیرد.

وی گفت: توزیع ماسک و دیگر اقلام بهداشتی مورد نیاز نیز در روزهای آینده در استان انجام می شود تا کمبودهای موجود برطرف شود.

در چند روز گذشته و با انتشار اخباری از شیوع و خطرات ویروس کرونا، اقلامی مانند ماسک، دستکش و نیز مواد ضدعفونی کننده در خراسان شمالی نایاب شده و بعضا به صورت بسیار محدود و با قیمت هایی چند برابری در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در نواحی روستایی سکونت دارند.

این استان در حدفاصل ۲ قطب زیارتی و سیاحتی مشهدالرضا (ع) و استان های شمالی کشور قرار گرفته است.