اعزام مشمولان سربازی به اردیبهشت ۹۹ موکول شد

 سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا اظهار کرد: ما در هر ماه اعزام مشمولان را به خدمت سربازی داریم.

اخبار اجتماعی- رئیس سازمان وظیفه عمومی افزود: برابر قانون هر فرد ذکوری که به سن ۱۸ سال تمام می‌رسد، باید وضعیت خدمت سربازی خود را مشخص کند.

او بیان کرد: ما در سال ۹۸ هم در تاریخ نوزدهم هر ماه اعزام مشمولان به خدمت سربازی را داشتیم و هم در ماه‌های زوج به طوری که در یکم هر ماه برای کسانی که فوق دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بودند اعزام داشتیم.

سردار مهری ادامه داد: به علت انتشار ویروس کرونا و پیشگیری از تسری آن، اعزام مشمولانی که قرار بود در ۱۹ اسفند ماه صورت گیرد به یکم و سوم اردبیهشت ماه سال آینده موکول شد.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: اعزام‌های یکم اردیبهشت ماه برای افراد دارای مدرک فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکتری و اعزام‌های سوم اردیبهشت ماه نیز برای مشمولان دارای تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم است.

او با بیان اینکه تمام اعزام‌های مشمولان به خدمت سربازی در سال ۹۹ در یکم، دوم و سوم هر ماه انجام خواهد شد، افزود: مقرر شده این اعزام‌ها به طور آزمایشی در ۶ ماه اول سال انجام شود.

سردار مهری درباره اقدامات صورت گرفته برای ایمنی سربازان وظیفه و نیروها در مقابله با کرونا گفت: اشخاصی که می‌خواهند به خدمت سربازی اعزام شوند، ابتدا برای دریافت برگ اعزام به خدمت باید به دفاتر خدمات الکترونیکی پلیس+ ۱۰ مراجعه کنند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: همه مشمولان باید به پزشک معاین مراجعه کنند، اگر کسی شرایط جسمی مناسب و سالمی داشت، برگ اعزام به خدمتش تأیید و تاریخ اعزام فرد اعلام خواهد شد.

او گفت: نیرو‌های مسلح برای همه‌ مشمولان این تمهیدات را اندیشیده و در حال حاضر با توجه به شیوع این بیماری، برای پیشگیری و تسری ویروس در سطح کشور، این تصمیم گرفته شده که اعزام‌ها به تعویق افتد.

سردار مهری بیان کرد: تمهیدات پزشکی کاملا برای پیشگیری از تسری این ویروس اندیشیده شده و ما در مقعر پادگان‌هایمان مشکلی درباره این بیماری نداشتیم و این نشان می‌دهد که رعایت مسائل بهداشتی در پادگان‌ها به خوبی انجام می‌شود.

او با بیان اینکه این پادگان‌ها برای مقابله و مبارزه با این ویروس آماده هستند، گفت: با توجه به اینکه تأخیر در اعزام‌ها رخ داده، همه اشخاصی که به سن مشمولیت می‌رسند باید به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

سردار مهری در مورد مشمولانی که ۸ سال غیبت داشتند و باید جریمه خود را پرداخت می‌کردند، گفت: اگر مشمولان غایب نتوانند تا پایان امسال جریمه خود را پرداخت کنند، حداکثر تا اردیبهشت سال ۹۹ فرصت دارند.

او گفت: در صورت تصویب قانون جدید، مشمولانی که اقساط خود را پرداخت نکرده‌اند، می‌توانند نسبت به پرداخت اقساط خود اقدام کنند، البته هنوز این قانون تصویب و ابلاغ نشده است.

رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره مهلت تعویض کارت‌های پایان خدمت گفت: تمام کارت‌های پایان خدمت باید هوشمند شوند، لذا اشخاصی که کارت‌های خود را هوشمند نکرده‌اند، باید هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

سردار مهری افزود: افرادی که کارت قدیمی دارند، با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک پلیس +۱۰ درخواست تعویض دهند.