وضعیت آب و هوا در ۱۵ اسفند/ آسمانی صاف همراه افزایش نسبی دما

اخبار اجتماعی - بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی ، امروز برای اکثر مناطق کشور آسمانی صاف پیش بینی می‌شود.

به گزارش افکارنیوز،  امروز برای اکثر مناطق کشور آسمانی صاف همراه افزایش نسبی دما و در شهرهای صنعتی و پر جمعیت افزایش غلطت آلاینده های جوی پیش بینی می شود.

هوای تهران در مرز آلودگی

 شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۹ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران قابل قبول است همچنین این شاخص طی ۲۴ ساعت گذشته بر روی عدد ۸۱ قرار داشته و هوای تهران قابل قبول بود.

تهران از ابتدای سال، ۲۹ روز هوای پاک، ۲۳۷ روز هوای قابل قبول، ۷۹ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه و ۵ روز هوای ناسالم برای همه افراد داشته است.

وزش باد و گرد و خاک در برخی مناطق کشور طی امروز و فردا

امروز و فردا برای نواحی شرق و جنوب شرق کشور بویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود. این شرایط روز شنبه علاوه بر مناطق ذکر شده در نواحی شمال شرق و جنوب غرب کشور نیز ادامه می یابد. اوایل وقت امروز خلیج فارس و دریای عمان مواج خواهد بود.

ورود سامانه بارشی جدید به کشور

اواخر وقت جمعه با ورود سامانه بارشی جدید در بخش هایی از غرب و شمال غرب کشور افزایش ابر و بارش پراکنده انتظار می رود.

بارش باران در اولین روز هفته آینده

طی روز شنبه فعالیت سامانه در نواحی شمال غرب، غرب و بخش هایی از جنوب غرب کشور تقویت شده و موجب بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در ارتفاعات بارش برف می شود.

اواخر وقت شنبه فعالیت این سامانه در سواحل عربی دریای خزر و دامنه های مرکزی البرز گسترش می یابد. یکشنبه در بخش هایی از ارتفاعات زاگرس مرکزی دامنه های البرز، نواحی مرکزی و شرقی کشور بارش پراکنده و وزش باد شدید موقت انتظار می رود و در اواخر وقت دوشنبه سامانه از کشور خارج می شود.