آخرین آمار مبتلایان به کرونا ویروس در ایران+آمار استانها

اخبار اجتماعی - کیانوش جهانپور، در اعلام گزارش شمار مبتلایان، جانباختگان و بهبودیافتگان کرونا در کشور تا  ۱۵ اسفندماه گفت:‌ برابر آخرین آمارها  و یافته‌های آزمایشگاهی از ۲۴ ساعت گذشته تاکنون، ۵۹۱ مورد جدید قطعی ابتلا به کووید ۱۹ در کشور اضافه شد و در مجموع تا ظهر امروز ۳۵۱۳ نفر مبتلای قطعی به کووید ۱۹ داریم. 

به گزارش افکارنیوز، جهانپور گفت: طرف مدت 24 ساعت گذشته متاسفانه 15 نفر دیگر از هموطنان فوت کرده اند که به این ترتیب تعداد فوتی‌ها تا به امروز به ۱۰۷ نفر رسیده است.‬

بهبود 739 نفر طی روزهای گذشته

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: البته خوشبختانه تا امروز ۷۳۹ نفر از مبتلایان به کرونا نیز بهبود یافته‌اند.

آمار ابتلا به کروناویروس  به تفکیک استان ها

جهانپور در خصوص آمار مبتلایان در استانهای کشور گفت: در تهران 1352 نفر، گیلان 333 نفر، قم 386 نفر، اصفهان 238 نفر، مرکزی 180 نفر، مازندران 121 نفر، سمنان 60 نفر، گلستان 37 نفر، آذر بایجان شرقی 65 نفر، اردبیل 26 نفر، آذربایجان غربی 10 نفر، همدان 16 نفر، کردستان 18 نفر، کرمانشاه 22 نفر، ایلام 11 نفر،  خراسان جنوبی 15 نفر، لرستان 30 نفر، خوزستان 63 نفر، فارس 68 نفر، هرمزگان 13 نفر، کهگیلویه و بویراحمد 2 نفر، بوشهر 3 نفر، زنجان 15 نفر، قزوین 111 نفر، البرز 173 نفر، چهارمحال و بختیاری 9 نفر، یزد 7 نفر، کرمان 7 نفر، سیستان و بلوچستان 19 نفر، خراسان رضوی 87 نفر و خراسان شمالی 8 نفر به این بیماری مبتلا شده اند.

کرونا

جهانپور گفت در این مدت از بیش از 23 هزار نفر مشکوک به ابتلا به کرونا نمونه اخذ شده که این 3513 نفر از میان 23 هزار مورد نمونه گیری قطعی شده است و این حکایت از آن دارد که بخش عمده و اعظم افرادی که از آنها نمونه گیری شده بیشترشان مبتلا نبوده اند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: تعداد آزمایشگاه های مرجع تشخیص به 25 مورد رسیده است و احتمالا هفته آینده شاهد افزایش آزمایشگاه ها به تعداد 30 یا 40 مورد آزمایشگاه خواهیم بود.

تعطیلی قطعی مدارس تا پایان سال

وزیر بهداشت با اشاره به مصوبات ششمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مدارس و دانشگاه‌ها تا پایان سال تعطیل شد.

نیمی از مردم تهران نگرانی از ابتلا به کرونا ندارند

معاون شهردار تهران اعلام کرد نیمی از مردم تهران نگرانی از ابتلای خود و خانواده هایشان به کرونا ندارند.

جدیدترین اطلاعات از موقعیت مکانی بیمارستان های معین برای ویروس کرونا

سازمان نقشه برداری کشور طی نقشه‌های برخط میزان ابتلا به ویروس کرونا در شهر‌های کشور و بیمارستان‌های معین آن را منتشر می‌کند.

ابلاغ دستورالعمل وظایف کمیته‌های آموزش و پرورش در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا

دستورالعمل نقش‌ها و وظایف سطوح مختلف آموزش و پرورش در «ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در آموزش و پرورش» توسط وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شد.

مدیریت کرونا در کشور، بهتر و سازمان یافته‌تر از روز‌های قبل است

وزیر بهداشت گفت: آنچه امروز در مورد مدیریت بیماری کووید ۱۹ (کروناویروس) در کشور داریم به مراتب از روز‌های قبل، بهتر و سازمان یافته‌تر است و یکی از عوامل افزایش شناسایی موارد ابتلا به این بیماری، افزایش تعداد آزمایشگاه‌های کشور از ۳ به ۲۲ و تا پایان هفته آینده به ۴۰ آزمایشگاه است.

استان قم شنبه تعطیل است/ ضدعفونی همه معابر شهر

همه ادارات، بانک‌ها و مراکز آموزشی قم در روز شنبه ۱۷ اسفندماه تعطیل اعلام شد.

زمان اجرای بسیج ملی مقابله با کرونا ویروس در کشور

دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا گفت: طرح بسیج ملی مقابله با کروناویروس از 2، 3 استانی که مشکلات در آنها بیشتر است، بزودی آغاز می‌شود.

بازار تهران ضدعفونی و گندزدایی شد

صبح امروز به همت شهرداری منطقه 12 و سازمان آتش نشانی شهر تهران بازار بزرگ تهران ضدعفونی و گندزدایی شد.