وزش باد شدید  و کاهش دما در هفدمین روز اسفند

اخبار اجتماعی -امروز (شنبه) با ورود سامانه بارشی، در شمال‌ غرب و غرب کشور، بارش باران ، وزش باد شدید موقتی و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

 به گزارش افکارنیوز، طی امروز در غرب و جنوب‌غرب کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد که در بعضی ساعات می‌تواند خیزش گرد و خاک در این مناطق را به همراه داشته باشد.

بارش برف با ورود سامانه بارشی جدید

 امروز با ورود سامانه بارشی، در شمال‌غرب و غرب کشور، مناطقی از دامنه‌های زاگرس مرکزی، جنوب‌غرب کشور بارش باران و وزش باد شدید موقتی، کاهش دما و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف خواهند داشت.

هوای تهران در ۱۷ اسفند ماه؛ قابل قبول است

 کیفیت هوای تهران امروز شنبه (هفدهم اسفند ماه) با شاخص ۷۷ در شرایط قابل قبول قرار دارد.

هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته با شاخص ۱۰۸ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.

بارش های پراکنده درمرکز کشور

در مرکز کشور و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی نیز بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

تداوم بارش ها در روز یکشنبه در برخی مناطق 

این سامانه روز یکشنبه در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و بخش‌هایی از مرکز کشور فعال خواهد بود و از بعد از ظهر با حرکت به سمت شرق به شکل ضعیف‌تر در دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال استان‌های فارس و کرمان، جنوب استان اصفهان و یزد و ارتفاعات جنوب‌شرق کشور سبب بارش پراکنده می‌گردد.

فعالیت این سیستم دوشنبه در جنوب‌شرق کشور به ویژه در بخش‌های مرکزی و جنوبی استان کرمان، شمال هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان متمرکز بوده و موجب رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید و در برخی نقاط سبب باد و گرد و خاک می‌شود. این موج در اواخر وقت از جنوب شرق کشور خارج می‌شود.

گفتنی است، از روز سه‌شنبه تا اواخر هفته با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت نیمه‌غربی کشور پیش‌بینی می‌شود.