به گزارش افکار نیوز به نقل از وبدا،دکتر زیبا لوکزاده با اشاره به توصیههای بهداشتی هنگام استفاده از کیف و کوله پشتی اظهارداشت: خانمها کیفشان را معمولا روی یکی از شانهها یا به طور اریب روی بالا تنه حمل میکنند دراین شرایط همیشه نیمی از بدن بیشترتحت فشار قرار دارد که عوارض جبران ناپذیری برای فرد خواهد داشت.

وی ادامه داد: کیف دستی خانم‌ها در عین حال منبع انواع باکتری‌ها است. موادغذایی و لوازم آرایشی از محتویات رایج کیف‌های دستی هستند، به‌ ویژه لوازمی از قبیل رژلب و فرچه‌ای که برای مالیدن پودر به صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد، به دلیل تماس پیوسته با پوست و یا استفاده مشترک برخی از خانم‌ها از آن‌ها با دوستانشان، حامل تعداد بی‌شماری باکتری هستند.

این متخصص طب کار گفت: خانم‌هایی که به هیچ عنوان حاضرنیستند کیف‌دستیشان را از خود جدا کنند، در آن مواد غذایی باز نگه ندارند یا از حمل دستمال کاغذی استفاده شده در کیف خودداری کنند تا از ابتلا به بیماری پیشگیری کنند.

وی در پایان متذکر شد: در شرایطی که باید کیف یا چمدانی سنگین جابهجا شود، باید به این توجه کرد که وزن آن به طور یکسان میان سمت چپ و راست بدن تقسیم شود، هر قدر که کیف دستی بزرگ تر و سنگینتر باشد، کمر کسی که آن را حمل میکند بیشتر در معرض آسیب قرار میگیرد.