مادر سنندجی از چوبه دار رهایی یافت

معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان کردستان در امور شوراهای حل اختلاف اظهار کرد: طی مشاجره خانوادگی در سال ۱۳۹۵ بین زوجین در سنندج یک فقره قتل عمد به وقوع پیوست که پس از طی مراحل دادرسی نهایتا حکم قصاص نفس در دادگاه کیفری یک استان کردستان صادر گردید و پرونده به جهت اجرای حکم قصاص به شعبه اجرای احکام کیفری سنندج ارجاع شد.

اخبار اجتماعی- برجعلی برهان پناه افزود: در ادامه پرونده جهت اخذ رضایت از خانواده اولیای دم به شعبه ویژه صلح و سازش شورای حل اختلاف سنندج ارجاع شد که با تلاش مجدانه اعضای شعبه و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم در تاریخ چهاردهم اسفندماه سال جاری خانواده مقتول حاضر به اعلام رضایت و گذشت شدند.

برهان پناه تاکید کرد: امسال این پرونده، دهمین پرونده قتل عمد بود که با تلاش دلسوزانه اعضای شوراهای حل اختلاف استان به صلح و سازش منجر گردید و نقش پررنگ اعضای شوراهای حل اختلاف در این اقدامات خداپسندانه ملموس است.

وی افزود: صلح و سازش از وظایف ذاتی شوراهای حل اختلاف است و وجود فرهنگ گذشت در فرهنگ مردم بستر مناسبی برای مشارکت در تامین نظم عمومی و تسریع در توسعه عدالت پایدار خواهد بود و گسترش این موضوع از تاکیدات و اولویت‌های ریاست قوه قضاییه است که در ادامه این راه پربرکت فرهنگ حسنه صلح و سازش در جامعه فراگیرتر خواهد شد.