خدمت‌رسانی 170 هزار پزشک بسیجی در راستای مقابله با کرونا

ابراهیم متولیان رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور درباره اقدامات این سازمان برای پیشگیری و مقابله با کرونا توضیح داد: پزشکان داوطلب ما با فرماندهی وزارت بهداشت برای خدمت‌رسانی و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در کشور سازماندهی شده‌اند. ما به وسیله اقشار بیست و دوگانه سازمان بسیج، سامانه‌ای را راه‌اندازی کردیم تا از این طریق بتوانیم آموزش‌های لازم را در راستای پیشگیری از ابتلا به کرونا به هم‌وطنان ارائه دهیم. 

اخبار اجتماعی- وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه 4030 اظهار داشت: این سامانه به وسیله داوطلبان و نیروهای جهادگر اداره می‌شود و بررسی‌های ما نشان می‌دهد که 95 درصد از مردم از ابتلا به کرونا نگران هستند، ما همواره به مردم توصیه می‌کنیم این بیماری را جدی بگیرید، اما هراس نداشته باشید. ما با استفاده از 700 کانون بیمارستانی، نیروهایمان را به صورت داوطلبانه بسیج کرده‌ایم و در مراکز درمانی در حال خدمت‌رسانی هستند. 

متولیان با بیان اینکه در زمان شیوع بیماری کرونا در شهر قم، کادرپرستاری، بیهوشی و پزشکی ما بلافاصله به این شهر اعزام شدند، افزود: خوشبختانه با تمهیدات انجام شده، شیوع این بیماری در این شهر فروکش کرده، اما این موضوع به این معنا نیست که باید کرونا را جدی نگیریم. 

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور توضیح داد: در حال حاضر وزارت بهداشت یک‌هزار بیمارستان دولتی دارد که نیروهای ما نیز در این بیمارستان‌ها و سایر بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های سازمان بسیج و نیروهای مسلح در حال خدمت‌رسانی هستند. ما تمام درمانگاه‌های سطح2 خودمان را برای مقابله با کرونا سازماندهی کرده‌ایم و افراد مشکوک پس از مراجعه به درمانگاه، در صورت داشتن علائم به بیمارستان ارجاع داده می‌شود. 

وی ادامه داد: حدود 450 هزار پزشک در کشور در حال فعالیت هستند که از این تعداد 170 هزار نفر عضو سازمان بسیج جامعه پزشکی هستند و در شرایط عادی این افراد در غالب 700 تیم شهید رهنمون در مناطق محروم خدمت‌رسانی می‌کردند و در حال حاضر به صورت ویژه در مراکز درمانی به بیماران کرونایی خدمت ارائه می‌کنند. 

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور با بیان اینکه این سازمان در راستای مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا، اقدام به راه‌اندازی نقاهتگاه‌ها کرده است، اظهار داشت: ما از این طریق تلاش می‌کنیم تا بار بیمارستانی را کم کنیم، به این صورت که وزارت بهداشت پکیج دارویی مورد نیاز را دراختیار ما قرار می‌دهد و ما آن را به بیماران ارائه می‌کنیم. 

وی در پایان عنوان کرد: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که مردم در صورت مشاهده علائم، بلافاصله به بیمارستان مراجعه نکنند، به دلیل اینکه احتمال ابتلا به کرونا در اماکن شلوغ زیاد است.