التهاب جامعه با اظهارات پراکنده و غیر کارشناسی درباره قرنطینه تهران

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران پیش از دستور دویست و چهارمین جلسه علنی شورای شهر که امروز یکشنبه بیست و چهارم اسفند ماه برگزار شد در سخنانی با اشاره به شیوع کرونا در کشور گفت: موضوع قرنطینه تهران بحثی است که باید از سوی کارشناسان مطرح شود و نباید اظهار نظر‌های پراکنده از سوی رسانه‌ها بازتاب داده شود، زیرا اظهار نظر‌های غیر کارشناسی و پراکنده در حوزه قرنطینه تهران باعث التهاب فضا می‌شود.

اخبار اجتماعی-  رئیس شورای شهر تهران افزود: اظهار نظر واحد از سوی مسئولان می‌تواند تفاهم‌ها در مورد قرنطینه شهر را از بین ببرد و بر اساس دستور ابلاغی فرمانده مبارزه با کرونا که رئیس جمهور است  و اقدامات آن زیر نظر نمکی وزیر بهداشت انجام می‌شود و رئیس مقابله با کرونا در تهران دکتر زالی است و درخواست من این است که مسئولان یک بار بنشینند و موضوع قرنطینه تهران را برای مردم شفاف کنند و بگویند اگر نیاز به قرنطینه تهران است این قرنطینه باید با چه درصد و یا چه نوعی انجام شود.

هاشمی بیان کرد: من به عنوان رئیس شورای شهر تهران به برخی از جلسه‌ها دعوت می‌شوم و نظر خودم را اعلام می‌کنم، اما این حضور بدین معنا نیست که بگویم تهران قرنطینه بشود یا خیر، زیرا اظهار نظر‌های غیر کارشناسی باعث نگرانی شهروندان می‌شود.

و بیان کرد: شاید در مورد تهران نیاز باشد شکل قرنطینه درجه بندی شود و با درجه بندی مشخص انجام شود، اما باید تاکید کرد که نمی‌توان تمام شهر را تعطیل کرد و متولیان خدمت رسانی نکنند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: نامه اعتراض هئیت تطبیق فرمانداری به یازده بند از تبصره‌های بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران است که ما امروز در صحن شورا آن را به بحث می‌گذاریم.