بسته حمایت کرونایی دولت تا چه زمانی واریز می شود؟

اخبار اجتماعی- کرونا زندگی بسیاری از افراد را در ایران نه تنها مختل کرده که بسیاری از مشاغل در شب عید درآمدی نتوانستند کسب کنند.

بسیاری از مردم ضررهای زیادی از کرونا خوردند تا جایی که مخاطبین افکارنیوز با پیام های خود عنوان کردند که درخواستشان از دولت حمایت از مشاغل و کسب و کارهایی است که به خاطر کرونا ویروس متضرر شدند.

بسته حمایت کرونایی

متاسفانه با رعایت نکردن بسیاری از افراد و در خانه ماندن ، ویروس کرونا همچنان روند افزایشی در ایران دارد و با این اوضاع بسیاری از کارشناسان و پزشکان هشدار داده اند که موج دوم کرونا پس از 15 فروردین رخ خواهد داد.

دولت در ۲۷ اسفند اقدام به واریز بسته حمایت نقدی به حساب برخی از افراد آسیب دیده از کرونا کرد.

میزان یارانه کرونایی به اقشار آسیب پذیر

میزان یارانه کرونا از این اقشار آسیب پذیر از 200 هزار تومان تا 600 هزار تومان است که نحوه شناسایی آن توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده است.

سوال بسیاری از افراد نیز این است که بسته حمایت کرونایی تا چه زمانی واریز خواهد شد که محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفته  قرار بود این بسته‌های واریز به مدت ۳ ماه به حساب سرپرستان خانوار‌ها آسیب پذیر واریز شود که با تاکید رئیس جمهور این بسته‌ها به مدت ۴ ماه به حساب این افراد که کسب و کار مشخص و درآمد ثابتی ندارند واریز می‌شود.

ویروس کرونا

بنابر این بسته حمایتی نقدی ویژه اقشار آسیب دیده از کرونا به مدت چهار ماه یعنی تا پایان خرداد به هر ماه به حساب این ۳ میلیون نفر واریز خواهد شد.

اما به نظر می رسد تنها این 3 میلیون نفر آسیب دیدگان از کرونا نیستند و بسیاری از مردم به خاطر این ویروس منحوس ضرر کرده اند.

بهترین اقدام اولا در این شرایط و تعطیلات نوروز این است که مردم در خانه بمانند و از سفر و دید و بازدید های نوروز خودداری کنند تا زنجیره کرونا قطع شده و زودتر در ایران کرونا ریشه کن شود.

از سوی دیگر دولت نیز باید با طرح های حمایتی بیشتری برای مردم به ویژه اقشار ضعیف و کم درآمد در مقابل کرونا کمک های خود را واریز کند.