تعطیلی مدارس بعد از عید تمدید می شود؟

اخیرا در شبکه های اجتماعی خبر تعطیلی مدارس را با توجه به استمرار شیوع کرونا در کشور توسط برخی کانال ها منتشر شد که مدارس بعد از تعطیلات نوروز نیز تعطیل خواهد بود.

به گزارش افکارنیوز، این در حالی است که قبل از نوروز 99 مدارس و دانش آموزان در اسفند ماه تعطیل بودند اما قرار است بعد از 15 فروردین ماه دوباره دانش آموزان به مدارس برگردند و خبری درباره تعطیلی مدارس نیست.

تعطیلی مدارس بعد از عید

 مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه‌ای هرگونه خبر منتشر شده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی غیررسمی مبنی بر تمدید تعطیلی مدارس کل کشور تا اردیبهشت‌ماه سال ۹۹را تکذیب کرد.

بر اساس این اطلاعیه، هرگونه تصمیم درباره تمدید تعطیلی مدارس کشور  برعهده ستاد ملی مبارزه با کرونا است و اخبار مربوط به تصمیمات این ستاد، صرفا از طریق رسانه ملی، خبرگزاری‌های رسمی و پورتال اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش به اطلاع فرهنگیان و خانواده‌ها خواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

اضافه شدن یک ماه به سال تحصیلی

مدرسه در تلویزیون/ گزارش تصویری

توضیح آموزش و پرورش درباره امتحانات مدارس

مدارس در تابستان ادامه پیدا می کند؟

اعلام چگونگی برگزاری امتحان نهایی و کنکور

در این اطلاعیه آمده است: در شرایطی که کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا نیاز به آرامش دارد، وزارت آموزش و پرورش با کمک رسانه ملی از طریق سه شبکه رسمی سازمان صداوسیما و فضای مجازی جریان آموزش را در ایام تعطیلی مدارس کماکان پیگیری می‌کند و دانش آموزان روزانه از این برنامه‌ها استفاده می‌کنند.

وزارت آموزش و پرورش، ضمن تکذیب این گونه ادعاهای واهی اعلام می‌شود که این وزارتخانه حق قانونی خود را جهت هرگونه اقدام حقوقی در مراجع قضایی برای خود محفوظ می‌داند.

مطمئنا باید با حاشیه پردازان و کسانی که اخبار کذب منتشر می کنند برخورد شود . کرونا اگر بعد از 15 فروردین هم ادامه داشته باشد تنها مرجع تصمیم گیری برای تعطیلی مدارس در فروردین ماه ستاد ملی مبارزه با کرونا است و هر نوع خبر دیگری مبنی بر تعطیلی مدارس کذب است.

این در حالی است که حتی اخباری منتشر شده بود که دانش اموزان در تابستان نیز به خاطر تعطیلی های بیش از اندازه سال تحصیلی فعلی به مدرسه روند .

اقدام مثبت آموزش و پرورش و صدا و سیما در این ایام مبارزه با کرونا آموزش از راه دور و از طریق تلویزیون بود که دانش آموزان می توانستند با حضور در خانه درس های خود را آموزش ببینند.