هشدار؛ محلول ضد عفونی کننده  " آذر" قلابی است

محمدرضا حیدری اظهار داشت: مواد ضدعفونی‌کننده دست یکی از اقلام اساسی پیشگیری از ابتلا به بیماری کروناست، اما این روزها به ‌دلیل تقاضای زیاد برای این کالا، عده‌ای از سودجویان اقدام به عرضه مواد تقلبی در بازار کشور از جمله استان فارس کرده‌اند که مشکلات جسمی و پوستی کمترین عارضه مصرف آن است.

اخبار اجتماعی- وی افزود: متاسفانه با توجه به بازرسی‌های انجام شده، گروه صنعتی «آذرشیمی» بدون اخذ مجوزهای بهداشتی لازم در زمینه تولید محلول ضدعفونی‌کننده دست، اقدام به تولید محلول با مقادیر قابل توجه متانول با نام تجاری «آذر» کرده است، بنابراین به قید فوریت و با انجام هماهنگی‌های لازم با مراجع قضایی و انتظامی نسبت به جلوگیری از هرگونه فعالیت این واحد و توقیف قانونی تمامی مواد اولیه مانند الکل و محصولات حد واسط و بسته‌بندی شده مرتبط با ضدعفونی‌کننده دست به همراه ذکر دقیق اطلاعات اقدام شد.

سرپرست معاونت غذا و دارو ی دانشگاه  علوم پزشکی شیراز ادامه داد: همچنین واحد تولیدی موظف است سریع نسبت به فراخوان و جمع‌آوری تمامی محصولات توزیع شده تحت نظارت آن شرکت اقدام و مستندات مرتبط با فروش محصولات به عوامل توزیع و عرضه را برای پیگیری‌های لازم در اختیار مراجع قانونی و قضایی ذیربط قرار دهد.

حیدری از معاونان خود در شبکه‌های بهداشت و درمان استان فارس نیز خواست تا بر اساس مقررات و ضوابط، نسبت به جمع‌آوری فوری این فرآورده‌ها از سطح عرضه اقدام و این معاونت را از نتایج به دست آمده مطلع کنند.

وی از شهروندان خواست تا در هنگام خرید مواد ضدعفونی کننده هوشیار باشند و به برچسب مندرج بر روی محصولات توجه و از مجاز بودن محلول برای مصرف ضدعفونی دست یا سطوح، اطمینان داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن 190 وزارت بهداشت و یا با شماره تلفن 32122240 معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تماس بگیرند.