داروی کرونا در آبادان کشف شد؟

این روزها تمام جهان درگیر ویروس کرونا هستند و هر کشوری سعی دارد توسط محققان و دانشمندان به واکسن کرونا دست پیدا کند.

اخبار اجتماعی- روزی خبر می رسد که فرانسه داروی کرونا را کشف کرده و روزی دیگر از چین خبرهایی منتشر می شود که واکسن کرونا به زودی آماده می شود.

به گزارش افکارنیوز، اما یکی از مهمترین خبرها در کشورمان بعد از تلاش های موفقیت آمیز کرونا ساخت داروی کرونا در آبادان بود.

بر اساس گزارشات رسیده  بررسی تأثیر یک داروی ضدویروسی روی بیماران بدحال مبتلابه کووید19 بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان توسط گروه عفونی دانشکده علوم پزشکی این شهرستان حاکی از موفقیت در درمان این بیماران و کاهش طول بستری در بیمارستان بوده است.

داروی کرونا کشف شد؟

مسئول گروه تحقیقاتی عفونی علوم پزشکی آبادان درباره ساخت داروی کرونا در آبادان می گوید: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور، استان خوزستان و محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان، تیم تحقیقاتی این دانشکده تصمیم گرفت از داروهایی استفاده کند که با کمک آن‌ها علائم بالینی بیمار سریع‌تر بهبود پیدا کند.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز با اشاره به این‌که مباحث ذکرشده مبنای فکری یک گروه تحقیقاتی در دانشکده علوم پزشکی آبادان قرار گرفت، بیان کرد: بعد از بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان، تیم تحقیقاتی ما تصمیم گرفت یک رژیم را علاوه بر رژیم استاندارد کشوری روی بیماران بعد از اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت و البته کد ملی اخلاق در پژوهش، اجرایی کند.

مبارک عنوان کرد: نتایج اولیه رژیم یادشده در روزهای اول بسیار مسرت‌بخش بود و در مقایسه با رژیم پروتکل کشوری ازنظر مرگ‌ومیر و روزهای بستری و همچنین تنفس عادی نتایج بسیار خیره‌کننده‌ای را به دست آوردیم.

وی اعلام کرد: در مقایسه دو گروه که یک گروه رژیم استاندارد کشوری را گرفته بودند و گروه دوم رژیم پیشنهادی گروه دانشکده علوم پزشکی را دریافت کرده بودند، میزان مرگ‌ومیر گروه دوم به صفر رسید و میزان روزهای بستری این گروه کاهش پیدا کرد.

داروی کرونا

مسئول گروه تحقیقاتی عفونی علوم پزشکی آبادان اظهار کرد: اتفاق بسیار مهم این بود که افرادی که در بخش مراقبت‌های ویژه بودند و تنفس مصنوعی دریافت می‌کردند بعد از چهار روز به تنفس عادی برگشتند و شرایط ترخیص از بیمارستان را به دست آوردند.

وی با اشاره به اینکه به‌مدت یک ماه این دارو روی 60 بیمار از بیماران بستری مبتلا به کرونا نتایج خیره‌کننده‌ای داشته است افزود: امیدواریم با راهگشا بودن این رژیم برای درمان و ورود آن به پروتکل‌های کشوری برای کاهش روزهای بستری در بیمارستان و درنهایت پایین آمدن میزان مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به کرونا گام بزرگی را برداشته باشیم.

وی افزود: دوره دوهفته‌ای را برای پیگیری بیماران بعد از دریافت این رژیم انتخاب کردیم که خوشبختانه در این دوره بیماران بهبود پیدا کردند و بعد از دریافت تنفس طبیعی از بیمارستان ترخیص شدند.

همچنین فرهاد ابول نژادیان درخصوص تکذیبیه دانشگاه علوم پزشکی اهواز بر ادعای دانشکده پزشکی آبادان بیان کرد: یک رسانه درخصوص معرفی داروی جدید توسط دانشکده پزشکی آبادان به اشتباه نوشته بود که داروی جدیدی ساخته شده است که سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ساخت این داروی جدید را رد کرده بود اما داروی جایگزین را رد نکرده است.
وی افزود: تحقیقات ابتدایی در استفاده از داروی جایگزین بر روی بیماران مبتلا به کرونا مثبت بوده است و ادامه تحقیقات در بُعد وسیعتر درحال پیگیری است

ابول نژادیان خواستار همراهی مردم برای قطع زنجیره انتقال شد و گفت: مطابق پیش بینی ها تا انتهای اردیبهشت ماه امسال درگیر بیماری کرونا هستیم اما اگر مردم همراهی لازم را نداشته باشند این زنجیره همچنان ادامه خواهد داشت.
وی افزود: دوره کمون یا نهفتگی ویروس کرونا بین ۹ تا ۱۲ روز است، برای قطع زنجیره این بیماری مردم باید حداقل ۲۸ روز در منزل باشند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز توضیح داد: بسیاری از مردم با ماندن در منازل خود به ما در درمان این بیماری کمک کرده اند اما برخی از همشهریان این مسئله را رعایت نمی کنند. وی گفت: به طور نمونه مطابق آمار داده شده امشب ۲ مراسم عروسی در منطقه گلستان اهواز درحال برگزاری است.
روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان ششم فروردین ماه امسال اعلام کرده بود تیم تحقیقاتی عفونی این دانشکده در درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا و توقف مرگ ناشی از این بیماری به موفقیت دست یافتند. 
به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ۴۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در خوزستان در ۲۴ ساعت گذشته مشاهده شده که این موضوع نشان از جدی نگرفتن هشدارها و توصیه‌ها از سوی برخی شهروندان است.
با احتساب این تعداد ابتلای جدید به ویروس کرونا در استان تعداد مبتلایان به ۵۷۰ نفر رسیده است.