سامانه «سفر برگ» شهرداری تهران برای چه کسانی است؟

سفر برگ سامانه ای است که کارمندان و کارگران با شرایط خاص می توانند در آن ثبت نام و در تهران و کرج و سمنان با آن در ایم کرونا سفر کنند.

اخبار اجتماعی- با مصوبات جدید شورای فرماندهی ستاد مدیریت بیماری کرونا در تهران قرار است ترددهای ضروری با سفر برگ امکانپذیر باشد اما سفر برگ یا سامانه سفر برگ چیست؟

استاندار تهران درباره سامانه سفربرگ شهرداری تهران گفت: شهرداری در جلسه مطرح کرد که سامانه‌ای با عنوان «سفر برگ» که می‌توانند مردم در تردد کاری و ضروری که بین شهرستان‌های استان تهران دارند، در این سامانه ثبت‌نام کنند و نسبت به دریافت «سفر برگ» اقدام کنند.

همچنین سازوکاری در نظر گرفته شده است که کارمندان و کارگرانی که در استان‌های تهران، البرز و یا سمنان سکونت دارند و یا شاغل هستند، با دریافت کارتی مشخص بتوانند تردد داشته باشند، چرا که تعدادی از کارگران و کارمندان هستند که در استان تهران ساکن هستند، ولی محل کارشان در دیگر استان‌ها است و یا بالعکس، که مقرر شد این موارد احصا شود و کارتی از سوی پلیس در اختیارشان قرار بگیرد تا بتوانند تردد داشته باشند.

محسنی بندپی بیان داشت: در این خصوص از هفته گذشته نامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی زده شده است تا کارمندان و کارگران خود را در این خصوص معرفی کنند.

البته این سوال مطرح است که کارمندان و کارگران بخش خصوصی چگونه باید در سامانه سفربرگ ثبت نام کنند؟