به گزارش افکارنیوز، سرهنگ ناصر اصلانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر گفت : ساعت ۱۱ شب چهارشنبه ۱۶ فروردین خانواده پسر بچه هشت ساله ای با مراجعه به ماموران پلیس در شهرستان رباط کریم از ربوده شدن پسر خود از سوی افرادی ناشناس خبر دادند.

پدر پسر بچه در شکایت خود اظهار داشت: ما ساکن بهارستان هستیم. امروز عصر پسرم راهی باشگاه شد و دیگر بازنگشت. با طولانی شدن غیبتش راهی باشگاه شده و متوجه شدیم او ساعت هشت شب از باشگاه خارج شده است. جستجو برای یافتن او را آغاز کرده بودیم که ساعت ۱۰ شب مردی ناشناس با من تماس گرفت و مدعی شد، پسرم را ربوده و برای آزادی او درخواست ۹۰ میلیون تومان کرد. او همچنین تهدید کرد اگر موضوع را به پلیس اطلاع دهم پسرم را می کشد.

پس از این شکایت چهار تیم از ماموران پلیس شهرستان رباط کریم تحقیقات گسترده ای را برای شناسائی و دستگیری کودک ربایان و آزادی گروگان هشت ساله آغاز کردند.

بررسی های پلیسی نشان داد این گروگانگیری از سوی افرادی آشنا صورت گرفته و آنها از وضع مالی خوب شاکی مطلع بودند. در حالی که پدر پسر بچه راضی به پرداخت پول شده بود ماموران با کشف سرنخ هائی ساعت ۲ بامداد سه نفر مظنون را در این رابطه دستگیر کردند.

مظنونان در بازجوئی های مقدماتی منکر اطلاع از ماجرا شدند اما در ادامه یکی از آنها لب به اعتراف گشود و گفت: من یک کارگاه مبل سازی در منطقه قلعه میر رباط کریم دارم. چندی قبل به خاطر مشکلاتی ورشکسته شده و با مشکلات مالی زیادی روبرو شدم. شاکی نیز نمایشگاه مبل دارد و از وضع مالی او باخبر بودم. یک روز نقشه ربودن پسرش را طراحی کرده و موضوع را با یکی از دوستانم در میان گذاشتم. او هم قبول کرد در این کار کمکم کند. پس از ربودن پسر بچه او را به کارگاه مبل سازی برده و همدستم مراقب پسر بچه است.

با این اعترافات ماموران راهی کارگاه شده و پسر هشت ساله را ساعت چهار صبح آزاد کردند. متهم ردیف دوم پرونده هم در همان محل دستگیر شد.

پسر هشت ساله پس از آزادی درباره نحوه ربایش خود گفت: ساعت هشت شب از باشگاه خارج شدم. در محلی خلوت دو سرنشین یک دستگاه خودرو در مقابلم توقف کرده و به بهانه پرسیدن آدرس مرا به سمت خودرو کشاندند. در یک لحظه یکی از آنها پیاده شد و مرا به زور به داخل خودرو کشید. در این چند ساعت گروگانگیران با من رفتار بدی نداشتند.

فرمانده انتظامی ویژه غرب تهران در پایان اظهار داشت: در این پرونده چهار تن دستگیر شدند که سه نفر از آنها نقش اصلی را در این ماجرا داشتند. در حال حاضر تحقیقات از متهمان در اداره آگاهی رباط کریم ادامه دارد.