شروع طرح ترافیک 99 از چه زمانی است؟

اخبار اجتماعی - سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: اجرای طرح ترافیک سال ۱۳۹۹ که پیش از این قرار بود از ۱۶ فروردین ماه آغاز شود، یک هفته به تعویق افتاد.

به گزارش افکارنیوز،  یوسف حجت تصریح کرد: بنا بر تصمیم شورای ترافیک تهران و با توجه  به شرایط ویژه ی تردد و بازگشایی ادارات، اجرای طرح جدید ترافیک که پیش از این قرار بود ١٦ فروردین ماه آغاز شود با یک هفته تعویق به ٢٢ فروردین ماه موکول شد.

اجرای طرح ترافیک و طرح محدوده  کنترل آلودگی هوا به تعویق افتاد

 طرح ترافیک و طرح محدوده  کنترل آلودگی هوا فردا ١٦ فروردین ماه به مدت یک هفته و تا ٢٢ فروردین ماه اجرا نمی شود.

جزییات تسهیلات جدید شهرداری برای تردد ساکنان محدوده طرح‌های ترافیکی

طرح ترافیک سال جدید از 20 فروردین اجرایی می‌شود. مدیر واحد ساماندهی طرح‌ها و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران جزییات تسهیلات جدید شهرداری تهران، برای تردد ساکنان محدوده طرح‌های ترافیکی در سال جاری را ارائه کرد.

طرح از ساعت 6:30 تا 19 به جز روزهای پنج‌شنبه و تعطیلات رسمی اجرا می‌شود. به دلیل شیوع ویروس کرونا فعلاً از ساعت 8 صبح تا 17 اجرایی می‌شود. ساکنان محدوده طرح قبل از ساعت 9 صبح یک خروج رایگان و بعد از ساعت 16 یک ورود رایگان دارند و نرخ تعرفه برای آنها نیم‌بها بود.

طرح ترافیک

رزرو طرح ترافیک هفتگی خواهد بود

امکان رزرو سالیانه طرح وجود ندارد و نهایتاً بازه زمانی برای رزرو هفتگی است. انصراف از رزرو طرح، تا قبل از ساعت 6 صبح امکانپذیر است و رزرو بلااستفاده طرح، جریمه دارد.

20 روز تردد رایگان برای پلاک‌های تهران و 15 روز تردد رایگان برای پلاک‌های سایر مناطق همچنان پابرجاست. فردی که فقط از طرح خارج می‌شود یک بار تردد در طرح داشته هزینه طرح را باید بپردازد.

نرخ طرح ترافیک در سال 99 چقدر است؟

براساس مصوبه شورای شهر تهران امسال سقف ورود به محدوده طرح ترافیک ۱۰۳ هزار خودرو است و امکان ورود خودروهای بیشتر به این محدوده وجود ندارد. قیمت پایه در سال ۹۹، ۲۸ هزار تومان است که قیمت نهایی تردد در محدوده طرح ترافیک، ضریب‌های دیگری همچون زمان تردد، نوع معاینه فنی، داشتن پول در حساب شهروندی و غیره محاسبه می‌شود و نهایتاً قیمت تعیین شده بنا بر نوع محدوده، ساعت تردد و میزان آلایندگی وسیله نقلیه محاسبه می‌شود.

ساعت پیک قبل از ۱۰ صبح و بعد از ساعت ۱۶ اعلام شده و تخفیف برای معاینه فنی برتر ۳۰ درصد است. حداقل قیمت برای رانندگانی که در ساعت غیر پیک وارد محدوده طرح‌های ترافیکی می‌شوند، به این صورت است که اگر خودرو دارای معاینه فنی برتر باشد، قیمت ۱۶ هزار و ۴۶۴ تومان در نظر گرفته می‌شود و اگر خودرو دارای معاینه فنی برتر در ساعات پیک وارد محدوده طرح‌های ترافیکی شود قیمت ۳۵ هزار و ۲۸۰ تومان برای ورود در نظر گرفته شده است.

اگر خودرویی فاقد معاینه فنی برتر باشد و در ساعت غیر پیک وارد محدوده شود حداقل ۲۳ هزار و ۵۲۰ تومان باید پرداخت کند و اگر همین خودروی فاقد معاینه برتر در ساعت پیک وارد شود حداکثر مبلغ ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان پرداخت می‌کند. همچنین خودروهای هیبریدی و برقی از ۹۰ درصد تخفیف بهره مند هستند. ساکنین محدوده‌های اجرای طرح‌های ترافیکی نیز تخفیفی ۵۰ درصدی دارند و خروج قبل از ساعت ۸:۳۰ و یک ورود قبل از ۱۷:۰۰ رایگان است اما تردد بین ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۰۰ با تخفیف ۵۰ درصدی لحاظ می‌شود.