آخرین وضعیت تعطیلی مدارس و دانشگاهها به خاطر کرونا

کرونا چند وقتی است مهمان ناخوانده ایران شده و حالا اوضاع عادی زندگی همه افراد را تحت تاثیر قرار داده، بسیاری از مشاغل تعطیل شده اند و حالا با طرح فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه خانگی مردم ، همه امید دارند که زودتر شر کرونا ویروس از سر ایران برود.

به گزارش افکارنیوز،  مدارس در سال جاری به دلیل آلودگی هوا، برف و حالا هم کرونا تعطیلی های بسیاری را به خود دیده است. هر چند آموزش و پرورش با همکاری صدا و سیما این روزها برنامه های آموزشی دانش آموزان را از تلویزیون پخش می کند اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که بار علمی دانش آموزان در سال جاری کم خواهد بود و شاید همین مساله باعث شود در تابستان دانش آموزان به مدرسه روند.

اخبار اجتماعی -  آموزش و پرورش  نیز در این میان هنوز بلاتکلیف است، هر چند برنامه های آموزشی و درسی را به سعی کرد از تلویزیون پخش کند تا دانش آموزان بتوانند از آن استفاده کنند اما با این حال مدیران آموزش و پرورش و مدارس هم در انتظارند ببیند وضعیت کرونا به کجا می رسد.

مدارس تا چه زمانی تعطیل می باشد؟

 

از سویی اگر با وجود کرونا مدارس بخواهد باز شود باز هم شاهد شیوع بیشتر آن خواهیم بود و اگر قرار باشد به این زودی شیوع کرونا در ایران تمام نشود چه اتفاقی برای آموزش دانش آموزان می افتتد.

تعطیلی مدارس ادامه دارد

در هر حال مهمتر از آموزش جان مردم و جان دانش آموزان و معلمان است و مطمئنا مسئولان وزارت آموزش و پرورش و تصمیم گیران در ستاد ملی مقابله با کرونا این مهم را به خوبی درک می کنند.

وضعیت سفید در برخی استان ها/ سیستان و بلوچستان، بوشهر و هرمزگان مستثنی شدند

 استان هایی که دارای وضعیت سفید دارند می توانند آموزش و پرورش را شروع کنند. مثلاً در بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان مشکلی نیست و می‌توانند آموزش را شروع کنند.

ادامه تعطیلی مدارس در پایان فروردین بررسی می شود.

احتمال اضافه شدن یک ماه به سال تحصیلی

وزیر آموزش و پرورش درباره احتمال اضافه شدن یک ماه به سال تحصیلی  جاری گفت: اگر مدارس از نیمه فروردین دایر شوند یک ماه به انتهای زمان آموزش اضافه می‌کنیم، هر مدتی که به زمان تحصیل اضافه می‌کنیم با احتساب آموزشی است که در دوره وقفه به صورت مجازی ارائه شده است تا اینکه انگیزه برقرار باشد و در کار آموزش وقفه ایجاد نکنیم.

حاجی میرزایی

حال باید منتظر ماند و دید که با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا پایان فروردین ماه چه مدت به سال تحصیلی اضافه می شود؟

مدارس در تابستان ادامه دارد؟

کارن خانلری، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعطیلی های کرونا یی سال تحصیلی گفت: تداوم سال تحصیلی در تابستان پیشنهاد خوبی است، چراکه دانش‌آموزان در این باره ضرر کرده‌اند و مدرسه‌ها علاوه بر آلودگی هوا و سرما، اکنون به خاطر کرونا تعطیل هستند. البته دانشجویان دانشگاه‌ها به دلیل وجود ترم تابستانی به تحصیل در آن فصل از سال عادت دارند.

بیشتر بخوانید:

ساعات کاری اداری از 23 فروردین/ تعطیلی مدارس تا 30 فروردین

پرداخت وام به آسیب دیدگان کرونا

وام دانشگاه آزاد برای دانشجویان شاغل

وام مسکن 250 میلیون تومانی

تعویق سه ماه وام های قرض الحسنه/ بازگشت اقساط کسر شده به حساب هموطنان

وی تصریح کرد: اگر برای دانش آموزان مقطع دبیرستان و پایه بتوان این جابه‌جایی را انجام داد، باید با در نظر داشتن فصل گرما، مسئله به ظاهر ساده سرمایش و تأمین انرژی را بررسی کرد، زیرا بسیاری از مدارس سیستم سرمایش ندارند.

خانلری یادآور شد: اگر این جابه‌جایی سال تحصیلی صورت نگیرد، ممکن است دانش آموزان برای جبران عقب ماندگی‌ها مجبور به تکرار درس‌های سال گذشته شوند.

آموزش دروس در تلویزیون نمی تواند جایگزین آموزش رسمی باشد 

بر اساس گفته های مسئولان آموزش و پرورش، آموزش دروس در تلویزیون نمی تواند جایگزین آموزش رسمی باشد و در واقع یک نوع آموزش مکمل در کنار آموزش رسمی است و تا پایان سال تحصیلی حتی در صورت عادی شدن شرایط نیز ادامه دارد.

 در هفته های اول این کلاس آموزشی تلویزیون، زمان محدودی در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت اما وزیر آموزش و پرورش به دلیل کثرت تقاضا با رییس صدا و سیما مکاتبه داشته و در حال حاضر تقریبا زمان در اختیار آموزش و پرورش در شکبه های سیما چهار برابر شده است.

برای هر کدام از پایه های تحصیلی دو باکس آموزشی وجود دارد که علاوه بر بحث یادگیری به عنوان برنامه مکمل خوب در کنار فعالیت‌های آموزشی معلمان جنبه ایجاد روحیه نظم، مسوولیت پذیری و حس و حال مدرسه رفتن را در میان دانش آموزان ایجاد می کند.

مدرسه تلویزیونی

آیا به معلمان همکار آموزش تلویزیونی حق‌الزحمه پرداخت می‌شود؟

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره پرداخت حق‌الزحمه به معلمانی که در آموزش تلویزیونی مشارکت می‌کنند، افزود: «با توجه به شرایط دشواری که وجود داشت اما این معلمان حتی در تعطیلات نوروز هم برای آموزش تلویزیونی حضور داشتند که البته هیچ حق‌الزحمه‌ای جبران خدمات آن‌ها را نمی‌کند اما پیش‌بینی کردیم به نوعی زحمات آن‌ها را جبران کنیم.»