اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در مراکز معاینه فنی

حسین مقدم مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران درباره اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در مراکز معاینه فنی، اظهار داشت: این موضوع در همه مراکز مورد توجه قرار گرفته و در قسمت صدور نتایج آزمون و دریافت گواهی معاینه فنی، فاصله‌های مناسب برای شهروندان نشانه‌گذاری شده است تا از این طریق پیشگیری از کرونا انجام گیرد.

اخبار اجتماعی - وی با اشاره به اینکه ضد عفونی مراکز معاینه فنی روزانه چندین نوبت انجام می‌شود، گفت: شست وشوی کارت‌های بانکی با مواد ضد عفونی قبل از دریافت هزینه و پذیرش خودرو نیز مدنظر قرار گرفته و اجرایی شده است.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران در پاسخ به این پرسش که کدام خودروها در سال جاری مشمول انجام معاینه فنی هستند، گفت: همه خودروهای تولید داخل سال 94 و پیش از آن، همه خودروهای وارداتی سال 2015 و پیش از آن، همچنین وسایل حمل و نقل عمومی سال 97 و قبل از آن مشمول انجام معاینه فنی در سال جدید هستند.

مقدم خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود یک میلیون و 660 هزار دستگاه خودرو در تهران معاینه فنی آنها انجام گرفته که این آمار نسبت به مدت مشابه سال 97، حدود 9 درصد کاهش داشت. 

وی گفت:‌خودروهایی که دارای معاینه فنی برتر هستند از تخفیف 30 درصدی جهت تردد در محدوده طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا برخوردار خواهند شد و در سال 98 حدود50 درصد از خودروهای مراجعه کننده به مراکز شهر تهران متقاضی دریافت معاینه فنی برتر بوده که تنها 33 درصد موفق به اخذ این معاینه فنی شدند.