تصویب طرح جذب ۱۰۰۰ امدادگر داوطلب متخصص

کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در حال حاضر ۱۲۴۱ نیروی عملیاتی در جمعیت هلال احمر دارای پست سازمانی پایگاه هستند، اما این جمعیت برای تکمیل نیروی کادر پایگاه‌های خود ۴۱۰۰ نیروی دیگر نیاز دارد.

اخبار اجتماعیوی افزود: به منظور تأمین و ساماندهی نیروی انسانی و ایجاد انگیزه برای نیرو‌های داوطلب هلال احمر جهت خدمت در پایگاه‌های امداد و نجات و همچنین صرفه جویی در منابع، امکانات و تجهیزات فردی و عملیاتی، تربیت نیروی انسانی با دوام و متعهد و تخصصی شدن ارائه خدمات؛ جذب نیروی انسانی مورد نیاز در قالب طرح ساماندهی نیروی انسانی و در چند مرحله انجام خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در مرحله نخست، ۱۰۰۰ امدادگر داوطلب متخصص پس از انجام مراحل اداری و تصویب در سازمان امور اداری و استخدامی کشور در این جمعیت جذب خواهند شد، بر این اساس ۷۷۸ نیرو در پایگاه امداد و نجات بین شهری (جاده ای)، ۹۰ نیرو در پایگاه‌های کوهستان، ۳۰ نیرو در پایگاه‌های ساحلی و ۱۰۲ نیرو نیز در مراکز پاسخگویی اضطراری ۱۱۲، جذب می‌شوند.

همتی گفت: یکی از شروط جذب، استفاده از نجاتگران با سابقه فعالیت بیش از ۳ سال است که دوره‌های تخصصی مرتبط را گذرانده و دارای گواهینامه رانندگی پایه ۲ باشند. برای استمرار حضور این نیرو‌ها در پایگاه‌ها تعهدنامه محضری دریافت می‌شود.