پلمب ۱۷۲۶ واحد صنفی متخلف در پایتخت

 سردار حمید هداوند در تشریح عملکرد کمیته‌های هفت‌گانه مقابله با ویروس کرونا پلیس تهران بزرگ اظهار کرد: در کنترل مبادی ورودی و خروجی پایتخت از هشتم تا بیست و دوم فروردین، بیش از 14 هزار دستگاه خودرو که فاقد پلاک تهران بودند برگشت داده شدند.

اخبار اجتماعی- جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه از هشتم تا 24 فروردین در محور تهران ـ قم و جاده قدیم تهران ـ قم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، 85 درصد کاهش تردد  داشته‌ایم، گفت: در این مدت در مجموع تعداد تردد وسایل‌نقلیه در سطح استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 58 درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: در این مدت از بیش از 60 هزار واحد صنفی بازدید و به 17 هزار و 571 واحد صنفی تذکر داده شد همچنین تعداد یک هزار و 726 واحد صنفی متخلف پلمپ شده است.

این مقام انتظامی افزود: در این مدت تعداد 70 واحد گشت تلفیقی با نمایندگان اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و اتحادیه‌ها به صورت روزانه فعالیت داشته‌اند.

هداوند در تشریح عملکرد کمیته حمل و نقل درون‌شهری، عنوان کرد: در این مدت به بیش از 9 هزار وسیله‌نقلیه که به بوستانها و پارکها مراجعه کرده بودند تذکر داده و در مواردی جریمه 30 هزار تومانی اعمال شده است.

جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به عملکرد کمیته فضای مجازی، افزود: همچنین در این مدت 39 نفر که در زمینه تبلیغ و فروش اقلام بهداشتی غیر مجاز فعالیت می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی در تشریح عملکرد کمیته اطلاع‌رسانی و عملیات روانی، گفت: در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با استفاده از پتانسیل رسانه‌های جمعی از جمله صدا و سیما حدود 195 دقیقه برنامه تلویزیونی از شبکه‌های مختلف سیما تهیه و سنجش شد  و بیش از 354 تخته بنر در سطح شهر با شعار در خانه بمانیم تهیه و نصب شده است.

وی درباره عملکرد کمیته بهداشت نیز گفت: در مدت مذکور حدود 18 هزار پک بهداشتی  شامل ماسک و دستکش و محلول ضد عفونی‌کننده تهیه و در بین کارکنان توزیع شده است.