سیر شیوع بیماری کرونا در کشور نسبتا نزولی است

ایرج حریرچی شامگاه امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اظهار داشت: ایجاد تمامی محدودیت‌های در سطح کشور اعم از تعطیلی مراکز آموزشی و اماکن زیارتی تنها در راستای کاهش ترددها و تجمع‌های غیر ضروری است.

اخبار اجتماعی- وی با بیان اینکه سیر شیوع بیماری کرونا در کشور نسبتا نزولی است افزود: در حال حاضر در روزهای اخیر سیر شیوع بیماری کرونا در کشور نسبتا نزولی است که با تداوم و افزایش همکاری و مشارکت مردم می‌توانیم به این آمار نیز تداوم ببخشیم.

حریرچی در ادامه با تاکید بر کاهش شیوع این بیماری ویروسی در قم تصریح کرد: برای نخستین بار در ماه‌های اخیر تعداد فوتی‌ها در کشور از رقم  ۱۰۰ نفر پایین‌تر آمده و این دستاورد مهمی است.

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در سایر استان‌های کشور بیان کرد: هم‌اکنون در ۲۵ درصد از استان‌های سطح کشور شاهد کاهش میزان ابتلا به بیماری کرونا هستیم به طوری که تعداد مبتلایان بین صفر تا ۱۰ نفر است.

وی اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تغییرات مدیریتی در دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل قرار بود در دی ماه انجام شود اما به تاخیر افتاد و امروز انجام شد.

در پایان معاون وزیر بهداشت  در حکمی شهرام حبیب‌زاده را به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی اردبیل منصوب و از خدمات قدرت اخوان اکبری قدردانی و تشکرکرد.